اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب تبریز:

دستگاه قضائی متولی پیشگیری از جرم است نه مجری آن

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: دستگاه قضایی متولی پیشگیری از جرم است نه مجری آن و سازمان‌های مختلف همچون بهزیستی و صدا و سیما وظیفه خطیر پیشگیری از جرم را بر عهده دارند.

دستگاه قضائی متولی پیشگیری از جرم است نه مجری آن
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشراسلامی، موسی خلیل‌اللهی با بیان اینکه 97درصد از وظیفه پیشگیری از جرم به خارج از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مربوط می‌شود، اظهار داشت: برخی از دستگاه‌ها که مجری امر خطیر پیشگیری از جرم هستند باید به وظایف خود در این مسیر  عمل کنند.
وی با بیان اینکه موضوع کودک آزاری نسبت به گذشته در تبریز کاهش یافته است، افزود: در حال حاضر حقوق کودکان با توجه به اقدامات انجام پذیرفته در جامعه، بیشتر رعایت می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب تبریز با بیان اینکه نباید مسائل مربوط به کودکان را قضایی و پلیسی کرد، افزود: بخش اعظمی از مسائل مرتبط با حقوق کودکان، اجتماعی بوده و باید تلاش کنیم تا با فرهنگ‌سازی در جامعه به سمت رعایت صحیح حقوق کودکان گام برداریم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از کارتون‌ها، کودکان را به سمت عمل مجرمانه سوق می‌دهند اظهار داشت: برنامه‌های کودکی که در دهه 60 از تلویزیون پخش می‌شد آموزنده، خانوادگی و در راستای پیشگیری از جرم بود اما، در حال حاضر کیفیت برنامه‌های کودک و نوجوان در حدی نیست که نیاز بچه‌های امروزی را تأمین کند.
خلیل‌الهی با بیان اینکه در این برنامه‌ها به دلیل ضعف پشتوانه فکری،بهداشت روانی کودک مورد توجه قرار نمی‌گیرد، موضوعات به کار گرفته در برنامه‌های کودک سیما را نامناسب ارزیابی کرده و گفت: افزایش رفتارهای خشونت بار در کودکان و نوجوانان پس از دیدن برنامه‌های غیرواقعی، خیال‌پردازانه و محرک صدا و سیما بسیار شدید بوده و این دسته از کودکان و نوجوانان پس از تماشای برنامه‌های خشونت‌آمیز از تلویزیون، رفتارهایشان خشونت‌آمیزتر می‌شود.
وی با بیان اینکه قوه قضائیه به وظایف خود در راستای عمل به اصل 156 در رابطه با اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان‌ جامه عمل پوشیده است، ادامه داد: رئیس قوه قضائیه در این مسیر به ایجاد معاونت پیشگیری از جرم مبادرت کرده که از طریق این معاونت اقدامات درخور توجهی در کشور برای پیشگیری از جرم صورت پذیرفته است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول