اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بخش ارتباطات و رسانه سایبری سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی:

دوره آموزشی خبرنگاری در عرصه فضای مجازی و حقیقی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری فارس: مدیر بخش ارتباطات و رسانه سایبری سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: دوره آموزشی علمی کاربردی خبرنگاری در عرصه‌های فضای مجازی و حقیقی با همکاری دانشکده خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی مشهد و سپاه امام رضا (ع) به مدت دو روز در مشهد برگزار شد.

دوره آموزشی خبرنگاری در عرصه فضای مجازی و حقیقی در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی دانشکده خبر مشهد، عباس محمدیان اظهار داشت: دوره آموزشی فوق طبق تفاهم‌نامه فی مابین این سپاه و دانشکده خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی مشهد و با هدف شناسایی و ارتقای توانمندی‌‌های علمی و مهارتی و توسعه آموزش‌های اساسی خبرنگاران متعهد و ارزشی و بسیجی رسانه‌های ارتباط جمعی برگزار شد.

محمدیان افزود: 83 نفر از خبرنگاران بسیجی رسانه‌های گروهی با حضور در این دوره مباحث مقدماتی و پیشرفته در بخش‌های خبرنویسی و مسائل ضروری مرتبط با بصیرت‌افزایی و افزایش آمادگی برابر جنگ نرم دشمنان در فضای سایبری و حقیقی آشنا شدند.

وی گفت:‌ از این تعداد 50  نفر در دوره مقدماتی و 30 تن که سال گذشته در نخستین دوره شرکت کرده بودند، در بخش پیشرفته این آموزش‌ها شرکت کردند.

محمدیان نتایج مهم انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین سپاه امام رضا (ع) و دانشکده خبر مشهد را تشکیل بانک اطلاعات جامع از فعالان متعهد و ارزشی و بسیجی عرصه خبر و اطلاع رسانی و توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های آنان دانست.

وی تصریح کرد: 50 درصد کار تشکیل این بانک اطلاعاتی تاکنون انجام شده است.

محمدیان شناسایی 800 وبلاگ ارزشی در سطح استان را به عنوان یکی از اقدام‌های مهم سپاه امام رضا (ع) استان خراسان رضوی در عرصه فضای مجازی را یاد آور شد و گفت:‌ تقویت کمی و کیفی محتوایی این وبلاگ‌ها در دستور کار ما قرار دارد.

وی نقش رسانه‌های ارتباط جمعی و از جمله خبرنگاران متعهد و بسیجی را در تبیین حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیار مهم دانست و گفت:‌ باید با اهتمام بیش از پیش این خبرنگاران و اطلاع‌رسانی شفاف و بهینه توسط آنان در این مسیر گام‌های موثری برداشته شود.

رئیس دانشکده خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی مشهد نیز تاکیدات و عنایت رهبر معظم انقلاب برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های رسانه‌ای به‌منظور مقابله با جنگ نرم معاندان را یادآور شد و گفت:‌ این دانشکده از سال 89 بر اساس تفاهم‌نامه مشترک با سپاه امام رضا (ع) مباحث راهبردی و پایه با محوریت بصیرت‌افزایی در این عرصه را پیگیری می‌کند.

سید رضا امیرجهانشاهی‌ با اشاره به آنکه طرح‌های متعددی در این راستا در دستور کار قرار دارد، گفت: برگزاری دومین دوره آموزشی خبرنگاری در عرصه‌های فضای مجازی و حقیقی و طرح‌های آموزشی و پژوهشی موثر در قالب دوره‌های روزنامه‌نگاری الکترونیک و.. از مهم‌ترین این فعالیت‌هاست.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول