اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد

افتتاح سایت‌های پرورش ماهی در دهه فجر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از افتتاح استخرها و سایت‌های پرورش ماهی همزمان با دهه فجر در این استان خبر داد.

افتتاح سایت‌های پرورش ماهی در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رضا سیار شنبه شب در نشست مشترک با مسئولان سازمان صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و محیط زیست استان قم با سرمایه‌گذار نروژی در خصوص طرح ارائه شده از سوی این شرکت تاکید کرد: قرار شد که نمایندگی این شرکت طرح توجیهی، فنی و اقتصادی را ارائه کند تا ما در سازمان جهاد کشاورزی این طرح را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم.

وی تاکید کرد: ما در استان قم کشاورزان پیشرو و نوآور داریم و برای اجرای این طرح به صورت پایلوت امکان همکاری وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان داشت: اگر این شرکت قصد سرمایه‌گذاری در قم را داشته باشد ما حداکثر همکاری را در زمینه تامین زمین و آب انجام خواهیم داد.

وی در خصوص وضعیت پرورش آبزیان در استان قم تصریح کرد: استان قم با وجود وضعیت خاص اقلیمی و کمبود منابع آبی از نظر پرورش آبزیان از جایگاه خوبی برخوردار است.

سیار با اشاره به پرورش ماهی خاویاری در استان قم خاطر نشان کرد: کشاورزان قمی به صورت پایلوت طرح پرورش ماهیان خاویاری در خارج از آب‌های آزاد را به مرحله اجرا در آورده‌اند و در این زمینه نیز به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موفق‌ترین سایت‌های پرورش ماهی خاویاری در استان قم مستقر است، افزود: در شرایط کنونی پس از برداشت خاویار، فعالیت در این سایت پرورش ماهی خاویاری به مرحله تکثیر رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به فعالیت سایت‌های مختلف پرورش ماهی قزل‌آلا با استفاده از منابع آبی چاه‌های کشاورزی و استخرهای دو منظوره گفت: در دهه فجر امسال نیز تعدادی از سایت‌های پرورش ماهی افتتاح خواهد شد.

وی گفت:‌ با توجه به شرایط خاص اقلیم قم و کم آبی، از منابع آبی موجود حداکثر بهره‌وری را داریم تا بتوانیم به موفقیت لازم دست یابیم.

سیار اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون در زمینه تولید ماهی در قم با 50 درصد افزایش تولید روبه‌رو بوده‌ایم که این میزان قابل قبول است.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول