اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

واردکننده غیرمجاز نارنگی در مازندران به دادگاه معرفی شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: واردکننده غیرمجاز نارنگی در مازندران را به دادگاه معرفی کردیم.

واردکننده غیرمجاز نارنگی در مازندران به دادگاه معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا عظیم‌نژاد شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه حال حاضر جهاد کشاورزی مازندران بررسی راهکارهای افزایش تولید با امکانات موجود و ایجاد امکانات در بخش کشاورزی برای صنعتی کردن کشاورزی استان است.

* کشاورزان تعیین‌کننده قیمت بازار نیستند

وی یکی از دغدغه مهم مسئولان کشاورزی را نداشتن اختیار تعیین قیمت محصولات کشاورزی عنوان و تصریح کرد: محصولات کشاورزی مازندران با بهترین کیفیت نسبت به محصولات خارجی به علت نداشتن تولی‌گری در بازار با چالش جدی مواجه می‌شود.

* واردکننده غیرمجاز نارنگی را به دادگاه معرفی کردیم

این مسئول در ادامه با اشاره به دریافت جواز واردات غیرمجاز محصول نارنگی یادآور شد: اخیرا واردکننده غیرمجاز نارنگی را به دادگاه نیز معرفی کردیم و جهاد کشاورزی به شدت با واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی مخالف است.

* حضور جریان‌های سیاسی در بزرگ‌نمایی بیماری در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه پشت سر برخی اعلام بیماری و یا خسارت‌های ناشی از بیماری در محصولات کشاورزی جریان‌های سیاسی وجود دارند، یادآور شد: برخی جریان‌های سیاسی برای دریافت مجوز واردات، بیماری ناچیز و جزیی بخش کشاورزی را بزرگ‌نمایی می‌کنند.

* مگس مدیترانه‌ای آسیب جدی به بخش کشاورزی وارد نکرد

وی با اشاره به ابتلای جزیی بخش ناچیزی از مرکبات استان به بیماری مگس مدیترانه‌ای تاکید کرد: مگس مدیترانه‌ای آسیب جدی به مرکبات استان وارد نکرد.

عظیم‌نژاد در مورد تغییر کاربری برخی شالیزاری‌ها در استان مازندران گفت: با تغییر کاربری‌های غیر کارشناسی مخالفم و با توجه به اینکه اولویت اصلی در تولیدات مازندران محصول برنج است باید تلاش کنیم برنامه مناسب برای مکانیزه کردن و افزایش بهره‌برداری این محصول در استان شکل گیرد.

* واردات غیرمجاز برنج همه زحمات کشاورزان را زیر سئوال می‌برد

وی یکی از موارد بسیار چالش‌برانگیز در بحث برنج را واردات بی‌رویه این محصول عنوان و تاکید کرد: واردات بی‌رویه برنج نامرغوب همه زحمات و تلاش‌های کشاورزان را زیر سئوال می‌برد و این در حالی است که برنج تولیدی کشور به جرات بهترین برنج موجود در سطح کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برنامه‌ریزی برای تنظیم تولید مطابق با نیاز‌های بازار خبر داد و گفت: در تولید مرکبات کاشت نارنگی‌ها که قابل برداشت از اواخر شهریور تا اردیبهشت ماه است را در برنامه کاری داریم.

این مسئول پیگیری مکانیزه کردن تولید برنج را یکی از نیاز‌های مهم و اساسی در مازندران عنوان و تاکید کرد: در صورتی که مکانیزه کردن برنج در استان به طور جدی پیگیری نشود، در تولید برنج تا سه سال آینده با روند فعلی دچار مشکل می‌شویم.

* 17 میلیارد تومان تسهیلات برای کشت مکانیزه برنج در نظر گرفته شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان تسهیلات اختصاص یافته برای کشت مکانیزه برنج در مازندران را 17 میلیارد تومان اعلام و یادآور شد: تاکنون یک میلیارد و 700 میلیون تومان جذب شد.

وی دیگر طرح‌های در دست اجرای مازندران در زمینه ارتقای کیفیت محصولات شالیزاری را اجرای طرح تسطیح اراضی اعلام و بیان داشت: اجرای طرح تسطیح اراضی یک طرح ملی است و علت کندی در اجرای این طرح محدودیت‌های بودجه‌ای آن است.

این مسئول میزان بودجه اختصاص یافته برای طرح تسطیح اراضی در سال 90 را حدود 6 میلیارد تومان و برای تسطیح اراضی 3 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: برای هر هکتار زمین کشاورزی مبلغ 2 میلیون و 800 هزار تومان هزینه پیش‌بینی شد که 85 درصد هزینه توسط دولت و 15 درصد دیگر آورده کشاورز و در قالب همکاری با مسئولان اعمال می‌شود.

* میزان مصرف کود شیمیایی برای تولید کشاورزی مطابق با مسائل فنی است

عظیمی درباره مصرف کود شیمیایی در محصولات کشاورزی تصریح کرد: میزان مصرف کود شیمیایی در محصولات بسیار ناچیز و مطابق با مسائل فنی است و در حال حاضر میزان کود شیمیایی که در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد بسیار کمتر از نیاز کشاورزان است.

* اظهار نظرها در مورد استفاده از سم محصولات کشاورزی اثبات شده نیست

وی درباره اظهار نظرهای مسئولان علوم پزشکی درباره استفاده بیش از حد از سموم در تولید محصول کشاورزی متذکر شد: برخی اظهار نظرها در مورد استفاده نامناسب از سموم کشاورزی اثبات شده نیست و اگر موردی وجود دارد ما حاضر به بررسی در این زمینه هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان اذعان داشت: در مورد محصول برنج اظهار نظری مبنی بر استفاده بیش از اندازه سم مطرح بود ولی با بررسی‌های انجام شده توسط مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران برنج تولیدی مازندران به عنوان محصول سالم برای مصرف اعلام شد.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول