اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در استان همدان انجام می‌شود

احداث 2 ایستگاه دوچرخه در شهر بهار

خبرگزاری فارس: شهردار بهار گفت: برای نخستین بار در استان همدان در فروردین ماه 91، دو ایستگاه دوچرخه در شهر بهار با اعتبار 51 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

احداث 2 ایستگاه دوچرخه در شهر بهار
علی اصغر شیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با پروژه عمرانی دانشگاه آزاد شهر بهار با بیان اینکه پیش‌بینی ما بر این است که فاز نخست این دانشگاه در بهمن ماه جاری به افتتاح برسد، اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های انجام شده با دانشگاه آزاد و روند کاری این پروژه امیدوار هستیم این وعده عملی شود.

وی در ارتباط با پروژه احداث سالن ورزشی برای دانشگاه پیام نور بهار نیز گفت: شهرداری بهار برای تحقق این مهم 4 هزار متر زمین در اختیار دانشگاه پیام نور گذاشت که در حال حاضر حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فونداسیون آن نیز انجام شده است.

شهردار بهار با بیان اینکه وسایل و ادوات مورد نیاز سالن ورزشی دانشگاه پیام نور بهار به این دانشگاه منتقل شده و آماده نصب است، ابراز کرد: با مساعد شدن هوا این پروژه نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روند کاری پروژه مجتمع تجاری مسکونی در شهر بهار اشاره و در این زمینه خاطرنشان کرد: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی در میدان آزادگان در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع و با تعداد 142 واحد مسکونی با مساحت 24 هزار مترمربع زیربنا ساخته می‌شود که کل اعتبار در نظر گرفته آن قریب به 13.5 میلیارد تومان است.

شیری تصریح کرد: بنا بر پیش‌بینی‌های صورت گرفته و پیشرفت فیزیکی پروژه مجتمع تجاری مسکونی 142 واحدی بهار، این پروژه که در حال حاضر حدود 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی احداث بزرگترین تالار پذیرایی استان و حتی غرب کشور در شهر بهار را از دیگر پروژه‌های شاخص این شهرستان دانست و گفت: این تالار پذیرایی که با عنوان "ستاره غرب" نامگذاری شده 2 هزار و 700 نفر ظرفیت دارد که با مشارکت بخش خصوصی در حوزه ارائه خدمات به شهروندان بهار و هم‌استانی‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار بهار تصریح کرد: هزینه احداث تالار پذیرایی"ستاره غرب" قریب به 2.5 میلیارد تومان اعتبار از محل بخش خصوصی و با مشارکت شهرداری است که در استان همدان بی‌نظیر است و با عنوان نخستین تالار پذیرایی با این ظرفیت شناخته می‌شود.

به گفته وی، کاربری تالار پذیرایی "ستاره غرب" برگزاری مراسم‌های مختلف، سخنرانی‌ها و اجتماعات بزرگ است چرا که این پروژه علاوه بر طبقه تالار پذیرایی دارای آمفی‌تئاتر و سالن اجتماعات نیز هست.

شیری در بخش دیگری از سخنانش به استقرار دو ایستگاه دوچرخه‌سواری در شهر بهار اشاره و عنوان کرد: این دو ایستگاه ایام فروردین‌ماه 91 با تجهیز صد دستگاه دوچرخه (برای هر ایستگاه 50 دستگاه )به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: احداث ایستگاه دوچرخه‌سواری در شهر بهار در راستای استفاده مردم از این وسیله برای ترویج فرهنگ ورزش همگانی و نیز با هدف کمک به کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی است.

شهردار بهار با بیان اینکه احداث ایستگاه دوچرخه در شهر بهار برای نخستین بار در استان همدان اتفاق می‌افتد، ابراز کرد: اعتبار ساخت ساختمان‌های مورد نیاز این دو ایستگاه 36 میلیون تومان بوده و برای خرید دوچرخه‌های مورد نیاز نیز 15 میلیون تومان هزینه شده است.

وی در پایان یادآور شد: با افتتاح ایستگاه‌های دوچرخه در شهر بهار، برای حداقل دو نفر اشتغال‌ ایجاد می‌شود چون مستقیماً به هیئت‌های ورزشی واگذار شده و درآمدزایی نیز خواهد داشت.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول