اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

انتشار کتاب‎نامه بوشهر ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: انتشار کتاب نامه بوشهر به عنوان یک منبع و مرجع کامل ضروری است.

انتشار کتاب‎نامه بوشهر ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی ورزشی شهرداری بندر بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با دست‎اندرکاران برگزاری روز بوشهر اظهار داشت: بسیاری از اشخاص مایلند بدانند چه کتاب‎هایی درباره بوشهر نوشته شده که یک کتاب نامه می‎تواند منبع مناسبی برای آنان باشد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و احیای بافت قدیم و معماری سنتی بوشهر افزود: تاریخ معماری بوشهر باید مکتوب شود و عکاسان ما باید این هویت را از طریق عکس زنده نگه دارند، لذا نیاز برگزاری یک نمایشگاه عکس جامع از بوشهر قدیم و امروز احساس می‎شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آیین بزرگداشت روز بوشهر، معرفی نخبگان را بسیار مهم دانست و بیان کرد: باید تولید انسان‎های نخبه را در تمامی عرصه‎ها در برنامه داشته و خروجی این جشنواره نیز باید هویت‎بخشی و هویت‎یابی باشد.

وی با بیان این که بوشهر می‎تواند چون خورشید بر سرزمین‎های دیگر بدرخشد، افزود: تاریخ این شهر سرشار از پایداری در برابر استعمار و مالامال از ولایت‎مداری است.

صفایی بوشهری، استان بوشهر را تجلی‎گاه فرهنگ متعالی دینی توصیف کرد و گفت: باید بدانیم بوشهر چه گنجی است و در پروژه دانش‎بنیان گام به گام پیش برویم و این گنج را به همگان معرفی کنیم.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: باید این داشته‎های دینی را به جامعه بشناسانیم تا از آن‎ها الگوگیری شود.

وی با قدردانی از دست‎اندرکاران روز گرامیداشت بوشهر گفت: عنایت خداوند است که بوشهر با این شتاب به پیش می‎رود و امیدوارم روزی فرا رسد که این شهر دارای آخرین استانداردهای توسعه و پیشرفت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز در این نشست هدف از گرامیداشت روز بوشهر را شناساندن داشته‎های بوشهر عنوان کرد و گفت: همه ساله تلاش می‎شود کیفیت برنامه‎های این روز بزرگ ارتقا یابد.

اردشیر محمدی باغملایی با تاکید بر بهره‎مندی از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: امسال نیز همچون سال‎های گذشته برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای ارتقای برنامه‎های این روز نیز نشست‎های هم‎اندیشی با شخصیت‎های فرهیخته برگزار شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت روز بوشهر نیز در این نشست هدف از برگزاری آیین روز بوشهر را معرفی پتانسیل‎های فرهنگی، علمی، هنری، ادبی و سایر توانمندی‎های این شهر عنوان کرد.

صدراله، محمدی باغملایی با اشاره به جشنواره‎های قبل گفت: امسال نیز برنامه‎های متنوعی همچون تئاتر خیابانی، معماری، داستان‎نویسی، گرافیک، فیلم، مطبوعات محلی، روزنامه‎های دیواری، تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان، جشنواره‎های تفریحی و ورزشی و جشن‎های دیگر را در این روز برگزار می‎کنیم.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما این است برنامه‎های گرامیداشت روز بوشهر امسال بهتر و با کیفیتی مطلوب‎تر از گذشته برگزار شود.

انتهای پیام/صا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول