اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران خبر داد

فعالیت 242 کارگزاری مازندران برای بیمه‌های روستایی و عشایری

خبرگزاری فارس: سرپرست بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران گفت: در استان مازندران برای زیر پوشش قراردادن خانوارهای روستایی ۲۴۲ کارگزاری فعال است و این کارگزاران برای سهولت دسترسی روستاییان و کاهش هزینه‌های تردد این کارگزاری‌ها در روستا‌ها مستقر شده‌اند.

فعالیت 242 کارگزاری مازندران برای بیمه‌های روستایی و عشایری

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، هادی بشیری دوشنبه شب در جمع مدیران اجرایی نکا در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: این درصد شامل ۲ هزار و ۶۰۰ خانوار این شهرستان هستند که جمعیت مورد انتظار ما نیست و باید افراد بیشتری جذب این بیمه شوند.

وی افزود: در شهرستان نکا برای زیر پوشش قرار دادن بیمه اجتماعی روستاییان ۱۰ کارگزاری فعال است که از این تعداد ۹ کارگزاری دهیاری و یک کارگزاری تعاون روستایی است.

بشیری ادامه داد: در استان مازندران برای زیر پوشش قراردادن خانوارهای روستایی ۲۴۲ کارگزاری فعال است و این کارگزاران برای سهولت دسترسی روستاییان و کاهش هزینه‌های تردد این کارگزاری‌ها در روستا‌ها مستقر شده‌اند. 

این مسئول بیمه‌ای یادآور شد: روستاییان با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایری از مزایای مستمری برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: شرایط عضویت در این صندوق، سکونت در روستا یا منطقه عشایری، انعقاد قرارداد و اعلام آمادگی برای پرداخت بیمه و دارا بودن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۵ سال برای مردان و ۵۰ سال برای زنان است.

بشیری گفت: در هر دهستان، حداقل دو کارگزار فعال آماده مراجعه روستاییان و عشایر است، دفا‌تر کارگزاری این بیمه‌ها نیز در روستا‌ها برعهده دهیاری‌هاست که دهیاران به عنوان کارگزاران بیمه درمانی روستاییان و عشایر باید در این قالب نیز فعالیت داشته باشند.

سرپرست دفتر نمایندگی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران یادآور شد: روستاییان با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایری می‌توانند از مزایای پیری و بازنشستگی، از کارافتادگی کلی در اثر حادثه ناشی از کار، از کارافتادگی غیر ناشی از کار، برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از مستمری و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای برخوردار شوند.

وی افزود: بر اساس آن چیزی که در قانون به آن تأکید شده، دولت نهم و به دنبال آن دولت دهم نیز در طرحی به عنوان بیمه روستاییان و عشایر در کنار برخورداری از مزایای درمان در قالب دفترچه‌ای درمانی روستاییان و عشایر وابسته به خدمات درمانی از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت و سایر مزایایی که در همه بیمه‌ها برای فرد بیمه شده تعریف می‌شود، برخوردار می‌شوند.

این مسئول عنوان کرد: چون برخورداری از مزایای صندوق بیمه اجتماعی منوط به تداوم برقراری رابطه بیمه شده با صندوق می‌باشد، هر بیمه شده باید ظرف حداکثر یک ماه پس از پایان هر دوره پرداخت حق بیمه، نسبت به تمدید عضویت و پرداخت حق بیمه دوره جدید خود اقدام کند.

بشیری متذکر شد: هر فرد تنها می‌تواند خودش بیمه شده اصلی و یا تبعی بیمه شده اصلی دیگر باشد و در صورتی که بیمه شده اصلی زن باشد نمی‌تواند تحت تکفل شوهر و فرزندان اعلام شود و فرزندان تا زمانی که تحت تکفل پدر اعلام می‌شوند نمی‌توانند همزمان به‌عنوان تحت تکفل مادر هم معرفی شوند.

سرپرست دفتر نمایندگی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران در پایان سخنان خود اذعان داشت: فرزندان تا زمانیکه بیمه شده اصلی باشند نمی‌توانند تحت تکفل والدین خود اعلام شوند.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول