اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار جعفرآباد عنوان کرد

برگزاری دوره‌های آموزشی طرح رحمت در جعفرآباد قم

خبرگزاری فارس: بخشدار جعفرآباد گفت: طرح رحمت با حضور بانوان متاهل و مجرد روستاهای جعفرآباد در دو دوره مجزا برگزار شد.

برگزاری دوره‌های آموزشی طرح رحمت در جعفرآباد قم

کرمعلی غلامیان امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، در سخنانی با  اشاره به برگزاری دوره آموزشی طرح رحمت اظهار داشت: دوره آموزشی طرح رحمت ویژه بانوان مرداد ماه سال جاری به طور هماهنگ در بخش‌های استان قم با موضوع توانمندسازی زنان و دختران روستایی برگزار شد.

وی ادامه داد: در بخش جعفرآباد نیز این طرح در دو دوره مجزا اجرا شد، که دوره اول به مدت 10 روز متوالی ویژه بانوان متاهل با موضوع اخلاق، آیئن همسرداری، تربیت فرزندان و ارتباط موثر با کانون خانواده برگزار شد.

** زنان روستایی با آیین زندگی و اخلاق در منظر اسلام آشنا می‌شوند

بخشدار جعفرآباد خاطرنشان کرد: به طور میانگین روزانه 25 تا 30 نفر از بانوان در چهار روستای بخش از جمله روستای شریف‌آباد، عسگر لو، پاچیان و جعفریه در کلاس‌ها شرکت کردند.

غلامیان گفت: دوره دوم طرح به مدت 12 روز متوالی ویژه بانوان مجرد، شش جلسه دو ساعته با موضوع اخلاق، رفتارهای اجتماعی، آئین زندگی و سه جلسه احکام و سه جلسه بهداشت فردی برگزار شد.

به گفته وی، دوره دوم نیز در چهار روستای بخش از جمله روستای حیدرآباد، محمودآباد، پاچیان و جعفریه تشکیل شد که شرکت‌کنندگان در هر روستا به طور متوسط روزانه 20 تا 30 نفر بودند.

بخشدار جعفرآباد استقبال بانوان از برگزاری این دوره‌ها و کلاس‌ها را خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: در بعضی از روستاها برگزاری مجدد دوره درخواست شده است.

غلامیان اذعان داشت: اجرای این طرح تاثیر بسزایی در افزایش سطح آگاهی بانوان در زمینه‌های آیئن زندگی، رفتار و اخلاق اجتماعی، آشنایی با احکام و بهداشت آنها دارد.

طرح رحمت به دنبال افزایش سطح بینش زنان و دختران جوان، ارائه آموزش‌ مهارت‌های ارتباطی و با هدف ترویج باورهای دینی و همچنین آشنا کردن اقشار مختلف بانوان روستایی با الگوهای رفتاری اسلامی در خانواده و همچنین آموزش رفتار در راستای تحکیم بنیان و امور خانواده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول