اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

12 بهمن صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین نشست علمی تخصصی ماهیت اسلامی پیشرفت در قم

خبرگزاری فارس: دبیر گروه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت موسسه آموزش عالی حوزوی اندیشه از برگزاری نخستین نشست علمی تخصصی گروه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با عنوان ماهیت اسلامی پیشرفت 12 بهمن سال جاری خبر داد.

برگزاری نخستین نشست علمی تخصصی ماهیت اسلامی پیشرفت در قم
حجت‌الاسلام احمدرضا صفا امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به گروه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اظهار کرد: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری به منظور تحقق منویات ایشان مبنی بر الگوی اسلامی پیشرفت تشکیل گروه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را در اولویت قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه این گروه ساماندهی و مدیریت تحقیقات در سطح گروه‌های مختلف و تشکیل نشست‌های علمی تخصصی و کرسی‌های نظریه‌پردازی در زمینه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

دبیر علمی نشست علمی تخصصی ماهیت اسلامی پیشرفت از برگزاری نخستین نشست علمی تخصصی گروه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با عنوان ماهیت اسلامی پیشرفت خبر داد و افزود: این نشست با ارائه دکتر رفیعی آتانی در 12 بهمن در تالار معرفت پژوهشگاه علوم و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود و خسروپناه، پیروزمنش و نظر پور در این برنامه به نقد و ارائه نظر می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: حضور محققان و اندیشمندان این عرصه سبب بهره‌برداری علمی و افزایش دانش در زمینه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت می‌شود.

صفا ادامه داد: سلسله مباحثی درباره تکنیک ماهیت اسلامی پیشرفت در این نشست مطرح می‌شود و در این بین نظریه‌ای را بر اساس فلسفه اسلامی ترسیم کرده و شاهدهایی را ذکر می‌کنند.

وی با اشاره به تمایز ماهیت اسلامی پیشرفت با توسعه غربی گفت: زمانی ماهیت اسلامی پیشرفت مشخص‌ می‌شود که تمایز آن با توسعه غربی مشخص شود و در این بخش تمایزات توسعه اسلامی با توسعه غربی مطرح شده و این نکته بیان می‌شود که در توسعه غربی زمانی توسعه یافته می‌شویم که غربی‌تر شویم.

دبیر گروه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت موسسه آموزش عالی حوزوی اندیشه خاطرنشان کرد: پیشرفت اسلامی حالت ارتقا و تکامل دارد و در هر مرحله می‌توانیم ادامه داده و پیشرفته‌تر شویم ولی در توسعه غربی کشورهایی مانند آمریکا و اروپا را الگو قرار می‌دهند.

وی عنوان داشت: اعضای شورای علمی گروه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت متشکل از اندیشمندان این عرصه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بوده و این گروه تعامل بین گروه‌ها و موسسات علمی این حوزه مانند دفتر تبلیغات اسلامی، بنیاد الگو و مطالعات راهبردی ریاست جمهوری را انجام داده و نظام مسائل الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را مورد بحث و چالش و نظریه‌پردازی قرار می‌دهند.

صفا با اشاره به خروجی‌های نشست‌های علمی و تخصصی گفت: پیش از پیشرفت باید مباحث علمی پیشرفت حل شود و تا زمانی که این مسائل حل نشود پیشرفت برخاسته از اسلام و تمدن ایرانی حاصل نمی‌شود.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول