اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار خلخال:

سلامت غذایی مردم دچار تردید و خدشه نمی‌شود / جمع‌آوری آردهای نامرغوب

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار خلخال گفت: اجازه نمی‌دهیم سلامت غذایی مردم به علل مختلف دچار خدشه شده و عده‌ای فرصت‌طلب بخواهند اخلال در این زمینه ایجاد کنند.

سلامت غذایی مردم دچار تردید و خدشه نمی‌شود / جمع‌آوری آردهای نامرغوب

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن فرضی عصر امروز در جلسه شورای آرد و نان و تعزیرات شهرستان خلخال اظهار داشت: با همکاری متولیان امر تلاش کردیم تا آردهای نامرغوب را که اسباب برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌ها را فراهم کرده بود از نانوایی‌ها جمع‌آوری و معدوم‌سازی کنیم.

وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم در تأمین مواد غذایی سالم و مرغوب مردم بهترین تدبیر و مدیریت را به کار گیریم تا مبادا در این روند تعلل و خللی به وجود آید.

فرضی بازرسی‌های جدی و قابل تأمل را در حوزه تأمین و پخت نان یادآور شد و خاطر نشان کرد: برخی نارسایی‌ها و مشکلات در این زمینه قابل قبول نیست و از دستگاه‌های ذیربط انتظار داریم بدون کوچک‌ترین مشکلی در تهیه و توزیع آرد خبازی و دیگر مایحتاج ضروری مردم اقدام لازم را انجام دهند.

این مسئول اضافه کرد: در صورتی که شرکت تعاون روستایی خلخال توان لازم را برای تهیه و توزیع آرد مرغوب در شهرستان خلخال نداشته باشد ما این کار را با به کارگیری توان سایر شرکت‌ها به جد پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: نانوایان خلخال باید آرد خود را از محل اتحادیه تعاونی روستایی تهیه کنند و اگر در تهیه آرد از مراکز غیرمجاز و بدون پروانه دچار برخی مشکلات شدند آن را با نیروی انتظامی در میان گذاشته تا با افراد متخلف برخورد شود.

به گزارش فارس، معاون فرماندار خلخال گفت:‌ مسئولیت نان بی‌کیفیت بر عهده نانوایان است و ما از دستگاه‌های ذیربط خواسته‌ایم با برگزاری دوره‌های آموزشی برای نانوایان اجازه دهند آنها فعالیت خود را به صورت فنی و اصولی پیگیری کنند.

وی آموزش و یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را برای نانوایان با هدف ارتقای کیفیت نان تولیدی ضروری دانست و افزود: در کنار آن باید بهسازی واحدهای نانوایی و حفظ بهداشت مکان نانوایی مورد توجه قرار گیرد.

فرضی تصریح کرد: در برخی موارد مشاهده می‌شود که کیسه‌های آرد کارخانه از لحاظ وزن کمتر از استاندارد لازم است که اداره صنعت، معدن و تجارت مکلف است این موارد را مورد بررسی و دقت نظر قرار داده و در کنار آن نظارت‌های خود را در زمینه‌های مختلف تقویت کند.

وی همچنین خواستار پرهیز از خرید آرد از واحدهای بدون پروانه در شهرستان خلخال شد.

به گزارش فارس، در این جلسه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خلخال در سخنانی خاطر نشان کرد: تمام آردهای بی‌کیفیت و نامرغوب توزیع شده در نانوایی‌های خلخال جمع‌آوری و به کارخانه مربوطه ارجاع داده شده است.

بقیة‌الله بابایی اضافه کرد: توزیع آرد نامرغوب و دارای بوی بد که مربوط به یکی از کارخانه‌های شهرستان نزدیک مرکز استان بود در روزهای گذشته مورد اعتراض مردم واقع شده است که ما این موضوع را از طریق بازرسان ارزیابی کردیم و تذکرات لازم را به کارخانه تولیدکننده ارایه دادیم.

وی ادامه داد: شرکت تعاون روستایی خلخال که مسئولیت تهیه و توزیع آرد نانوایی‌های خلخال را عهده‌دار است باید در این زمینه دقت عمل داشته و در کنار تهیه آرد مرغوب به بهداشتی بودن محل انبار و نگهداری آن در شهرهای مختلف خلخال اقدام کنند.

بابایی وجود بوی بد در آرد توزیع شده در نانوایی‌های خلخال را وجود نوعی آفت در گندم استفاده شده در آرد کارخانه اعلام کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خلخال گفت: این گندم به نوعی در چرخه تولید آرد کارخانه وارد شده که به محض اطلاع از این موضوع این شرکت تعاونی اقدام به جمع‌آوری آردهای مشکل‌دار از نانوایی‌ها کرده است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول