اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی:

نخستین جشنواره بازار تاریخی تبریز و رسانه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: نخستین جشنواره «بازار تاریخی تبریز و رسانه» با هدف تقدیر شایسته از نقش ظریف و دقیق اصحاب رسانه در ثبت جهانی بازار تبریز برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره بازار تاریخی تبریز و رسانه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی با بیان اینکه نخستین جشنواره «بازار تاریخی تبریز و رسانه» با هدف تقدیر شایسته از نقش ظریف و دقیق اصحاب رسانه در ثبت جهانی بازار تبریز برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره در سه محور رسانه‌های مکتوب، رسانه‌های دیداری و رسانه‌های شنیداری برگزار می‌شود که اصحاب رسانه می‌توانند آثار خود را در این قالب‌ها تا 20 اسفند سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: آثار ارسالی به جشنواره باید در یکی از هفت موضوع ثبت جهانی بازار تبریز، بازار در گذر تاریخ، معرفی بخش‌های مختلف بازار تبریز، مشاغل و افراد مرتبط با بازار، آسیب‌شناسی بازار، بازار تبریز – چالش‌ها و فرصت‌ها و مرمت بازار تهیه شده باشند.

وی تصریح کرد: آثار رسانه‌های مکتوب در شش بخش خبر، گفت‌وگو، گزارش، نقد و تحلیل، مقاله و تیتر باید در یکی از نشریات سراسری، استانی و یا خبرگزاری‌های رسمی در فاصله زمانی فروردین 89 تا آذرماه 90 به چاپ رسیده باشد.

محمدی یادآور شد: محدودیتی در تعداد آثار ارسال شده وجود نداشته و لازم است علاوه بر نسخه چاپ شده در نشریه، نسخه تایپ شده‌ای نیز بر روی لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی استان تصریح کرد: رسانه‌های دیداری می‌توانند در سه بخش آثار تلویزیونی، فیلم کوتاه و عکس در این جشنواره شرکت کنند که تمام آثار تلویزیونی باید از یکی از شبکه‌های سراسری یا استانی پخش شده باشند.

محمدی تصریح کرد: آثار تلویزیونی در بخش‌های خبر، گزارش خبری، برنامه‌های مستند تلویزیونی، میزگرد و ویژه برنامه‌ها مورد داوری قرار می‌گیرند که تمام آثار در این بخش و بخش فیلم کوتاه باید در نسخه DVD همراه با مشخصات نوشته شده صاحب اثر بر روی آن به همراه فرم شرکت در جشنواره به دبیرخانه ارسال شوند.

وی یادآور شد: آثار بخش عکس به صورت مجموعه عکس و تک عکس قابل پذیرش هستند که شرکت‌کنندگان باید علاوه بر نسخه چاپ شده، فایل آثار را نیز با فرمت Pdf به دبیرخانه تحویل دهند.

محمدی خاطرنشان کرد: بخش رادیویی شامل آثاری در بخش‌های خبر، گزارش خبری، گزارش ویژه، میزگرد و ویژه برنامه‌ها و همچنین بخش آواها و نواها در بخش‌های تولیدات موسیقی، ترانه‌های محلی و عاشقی با موضوع بازار دو بخش رسانه‌های شنیداری را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان بخش رسانه‌های شنیداری باید یک نسخه از آثار خود را با فرمت Vaw بر روی لوح فشرده و همراه با مشخصات آثار درج شده بر روی آن و فرم شرکت در جشنواره به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به جوایز جشنواره «بازار تبریز و رسانه» تصریح کرد: به نفرات برگزیده در هر بخش جوایز نفیسی اهدا شده و علاوه بر نفرات اول تا سوم، در هر بخش نفرات چهارم تا ششم نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

محمدی افزود: علاوه بر جوایز هر بخش هیئت داوران جوایز ویژه‌ای را نیز به آثار منتخب اهدا می‌کنند و در هر بخش به نهادها، رسانه‌ها و یا اشخاصی که با بیشترین اثر در جشنواره حضور یابند جوایز ویژه‌ای اهدا می‌شود.

وی با اشاره به زمان‌بندی جشنواره بازار و رسانه تاکید کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره تا بیستم اسفند‌ماه سال جاری است که اختتامیه جشنواره پس از انتخاب و داوری  همزمان با هفته میراث فرهنگی در  اردیبهشت ماه سال 91 برگزار خواهد شد.

محمدی تاکید کرد: ثبت جهانی بازار تبریز اتفاق بزرگ و مبارکی بود که با همراهی و همدلی تمام مردم و به خصوص اصحاب رسانه اتفاق افتاد که این جشنواره به منظور ارج نهادن به تلاش‌های این قشر و شناساندن بیش از پیش این اثر جهانی به گردشگران برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در نخستین جشنواره بازار و رسانه می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه این جشنواره واقع در تبریز، خیابان ارتش جنوبی، کوچه صدر، کوچه شهید رجایی، خانه تاریخی لاله‌ای، اداره روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی سازمان ارسال کنند.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول