اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان خبر داد

برگزاری جشن انقلاب در 10 مسجد منتخب شهرستان همدان

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز همدان از برگزاری جشن انقلاب در 10 مسجد منتخب شهرستان همدان در دهه فجر خبر داد.

برگزاری جشن انقلاب در 10 مسجد منتخب شهرستان همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدمرتضی حسنی‌حلم بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 22 بهمن تحقق وعده الهی بود که در سال 57 شاهد آن بودیم، افزود: 22 بهمن ماه نصرت الهی بر اهل زمین بود که در این روز با خروش ایمان بر استکبار و شیاطین بود که بر اهل ایمان و تلاشگران در سالگرد پیروزی انقلاب هدیه شد.

وی تصریح کرد: مردم باید قدر این انقلاب را بدانند و در حفظ و دفاع از آن همواره حضور جدی داشته باشند و امروز بازخوانی انقلاب برای نسل سوم دارای اهمیت است که باید جوانان در حفظ این انقلاب پیشگام باشند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه این انقلاب بدون امام در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست، افزود: تاکنون هیچ فردی به عظمت امام در این دنیا رشد نیافته است به طوری که پس از ائمه تنها فردی بودند که از اراده، شجاعت، خدامحوری و مردم‌داری بهره‌مند بودند.

وی شکل‌گیری انقلاب را منوط به نقش مردم و امام دانست و گفت: یکی از اساسی‌ترین مراکزی که در دوران انقلاب فعال بود، مساجد بودند که کشور ما با نام انقلاب عجین شده و به مردم جهت می‌داد.

حسنی‌حلم با بیان اینکه کارکرد مساجد تنها کارکرد عبادی نبود، افزود: رأس کارکرد مساجد سیاسی بود چرا که مأوای مردم مساجد بود و هر جا که حضور مردم مشاهده می‌شد، ناشی از مساجد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال کمیته مساجد ستاد دهه فجر برای نخستین بار شکل گرفت، بیان کرد: در راستای بازخوانی کارکردهای مساجد، اهمیت مساجد و آشنایی مردم با دستاوردهای نماز امسال کمیته مساجد در دهه فجر فعال شد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان تصریح کرد: در این راستا گردهمایی ائمه جماعات مساجد و گردهمایی مسئولان کانون‌های مساجد برگزار شد تا آنها برنامه‌های خود در این دهه را داشته و فعال کنند.

وی خاطرنشان کرد: 10 مسجد شاخص در سطح شهر همدان انتخاب شدند تا جشن انقلاب را با محوریت دستگاه‌ها داشته باشند به طوری که هر دستگاه یک مسجد را حمایت می‌کند.

به گقته وی، مسجد حضرت رقیه در دیزج، مسجد بنی فاطمه شهرک بهشتی، مسجد امام حسن شهرک اندیشه، مسجد امام حسین(ع) شهرک مدنی، مسجد ابوالفضل(ع) کوی خضر، مسجد قمر بنی هاشم شهرک فرهنگیان، مسجد حضرت رسول(ص) علی آباد پشت شهر، مسجد قدس پیشاهنگی و مسجد المهدی شهرک الوند به ترتیب از 13 بهمن تا 21 بهمن برنامه دارند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان بیان کرد: شب 21 بهمن به عنوان دهمین شب، در همه مساجد برنامه‌های دهه فجر به صورت عمومی برگزار می‌شود که قرائت قرآن، سرودهای انقلابی، مسابقات فرهنگی با موضوع انقلاب، اهدای جوایز و پذیرایی از مدعوین از جمله‌ برنامه‌های این شب به شمار می‌رود.

وی از برگزاری دعای ندبه در 21 بهمن در مسجد مهدیه خبر داد و گفت: 100 برنامه در 100 مسجد توسط کانون‌های مساجد اجرا می‌شود که بیان خاطرات، آذین‌بندی و اهدای جوایز به مسابقات از جمله برنامه‌هاست.

حسنی‌حلم در پایان با بیان اینکه 16 بهمن ماه برنامه‌ای در حسینیه امام برگزار می‌شود، گفت: روز جمعه 21 بهمن نمایشگاه عکس، پوستر و ایستگاه صلواتی در محل نماز جمعه برگزار می‌شود و در انتهای راهپیمایی روز 22 بهمن در صورت فراهم بودن شرایط، نماز ظهر در میدان امام برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ج10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول