اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

ایجاد بانک ژن تاسماهیان در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از ایجاد بانک ژن تاسماهیان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.

ایجاد بانک ژن تاسماهیان در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت اردشیر روحی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با وجود فشارها و تحریم‌ها از طرف دشمنان نظام، این تهدیدها برای کشور تبدیل به فرصت شده است.

وی میزان تولید محصولات کشاورزی در ابتدای انقلاب را 25 میلیون تن عنوان کرد و افزود: در حال حاضر با توجه به افزایش جمعیت کشور سالانه به بیش از 110 میلیون تن افزایش یافته است.

روحی خواستار ادامه اختصاص اعتبار شورای آب گیلان شد و تصریح کرد: دولت اعتبار ویژه‌ای برای شورای عالی آب اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به جذب حدود 90 میلیارد تومان در بخش آب در سال جاری، تصریح کرد: رتبه 22 عمرانی گیلان در کشور با این روند به رتبه ششم ارتقا می‌یابد.

وی انجام امور زیربنایی، آب‌های تحت فشار و ایجاد کانال‌های بتونی را از جمله موارد استفاده از این اعتبارات دانست و گفت: اجرای این طرح‌ها در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

این مسئول امسال را انقلاب مکانیزاسیون در صنعت کشاورزی نامید و خاطر نشان کرد: بیش از 48 هزار دستگاه تیلر فرسوده در گیلان وجود دارد و تیلرهای کوچک بهترین گزینه برای جایگزین کردن آنهاست.

روحی با تاکید بر اینکه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات و تحویل ماشین‌آلات کشاورزی مانند بیل، مرزکش، کمباین و ... به کشاورزان وجود ندارد، اذعان داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های دولت تا سال آینده باید در بحث کشاورزی بیش از 500 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تبدیل لاین امیدبخش به رقم خبر داد و اذعان داشت: این موفقیت گامی نو برای خودکفایی برنج در کشور است.

وی به کشت محصول لاین امیدبخش در 15 هزار هکتار از زمین‌های شالیکاری گیلان در سال آینده اشاره کرد و افزود: سه سال آینده با اجرای این طرح به تولید 500 هزار تن برنج در کشور می‌رسیم.

روحی، سازمان جهاد کشاورزی را یکی از پیشروترین سیستم‌ها در توسعه مشاغل خانگی خواند و ابراز داشت: 46 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و 500 میلیون تومان در دهه فجر جاری در گیلان افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان انتقال آب، ایجاد بانک ژن تاسماهیان، سدهای گابیونی و ایستگاه ماهیان خاویاری را از جمله پروژه‌های این سازمان برشمرد و اضافه کرد: شالیکوبی‌های مدرن، پرورش گاو شیری، احداث ایستگاه شیر، پرواربندی بره و ... از پروژه‌های افتتاحی تولیدی جهاد کشاورزی گیلان است.

این مسئول با اشاره به اشتغال‌زایی 62 نفر با افتتاح پروژه‌های مذکور در گیلان، اظهار داشت: امسال در راستای قانون هدفمندی یارانه‌ها جذب 27 میلیارد تومان اعتبار برای بهینه‌سازی سیستم‌های گاوداری‌های صنعتی، مرغداری‌ها، گلخانه‌ها و ...، در دستور کار است.

وی تهیه و تدوین خطوط اصلی و خط مشی‌های توسعه کشاورزی، تنظیم و اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مربوط به نظام جامع کشت و بهبود و همچنین توسعه کمی و کیفی محصولات کشاورزی و دامی استان و تامین منافع تولیدکنندگان را از جمله فعالیت‌های جهاد کشاورزی گیلان برشمرد و خاطر نشان کرد: هدایت، حمایت، نظارت و ارزشیابی فعالیت‌های جاری و عمرانی واحدهای تابع سازمان، استقرار روش‌های مناسب عرضه و تقاضای تولیدات کشاورزی و دامی، ارائه آمار و اطلاعات به‌هنگام به منابع تولید، شناخت و تعیین امکانات استعدادهای بالقوه و بالفعل منابع و عوامل تولید کشاورزی و دامی استان از جمله وظایف این سازمان است.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول