اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه بهداشت محیط حرفه‌ای استان اردبیل خبر داد

صدور 195 کارت معاینه بهداشتی برای مساجد اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس گروه بهداشت محیط حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در راستای اجرای طرح سلامت محرم در دو ماه گذشته برای 195 مسجد، حسینه و اماکن مذهبی کارت معاینه بهداشتی صادر شده است.

صدور 195 کارت معاینه بهداشتی برای مساجد اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد دانه‌زن صبح امروز در جلسه بهداشت محیط اردبیل اظهار داشت: اجرای این طرح را چندین روز پیش از ماه محرم و با برگزاری دوره‌های آموزشی بهداشتی برای هیئت‌امنای مساجد و معتمدین دستجات عزاداری انجام دادیم و سعی کردیم موارد بهداشتی در استقبال از عزاداران سید‌الشهدا را به آنها گوشزد کنیم.

وی افزود: در این راستا بیش از 36 جلسه با متولیان این حوزه و 123 جلسه آموزشی با هیئت امنای مساجد برگزار کردیم و رعایت موازین بهداشتی را در آبدارخانه، کفشدارخانه، توالت و سرویس‌های بهداشتی و مهمتر از همه استفاده از آب شرب سالم را به آنها متذکر شدیم.

این مسئول بیان داشت: در قالب این طرح به بیش از یک هزار و 573 مسجد، حسینه و مکان مذهبی سرکشی کرده و با کنترل 2 هزار و 700 مورد تهیه چای، شربت و حتی نذورات حسینی به مانند غذا، بررسی‌ها و نمونه‌برداری‌های خود را انجام دادیم که خوشبختانه هیچ مورد مشکوک مسمومیت مواد غذایی را مشاهده نکردیم.

رئیس گروه بهداشت محیط حرفه‌ای استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس طرح سلامت محرم از 134 مورد آب شرب استفاده شده در 23 مسجد نمونه‌برداری‌ها و نظارت‌های دقیق انجام شد که در این زمینه هیچ مورد مسمومیت یا موارد غیر بهداشتی مشاهده نشد.

دانه‌زن اظهار داشت: در همین ایام و در اجرای این طرح 173 مورد تماس با کارشناسان مراکز بهداشتی برقرار شد که 140 مورد آن در شهر اردبیل بوده که اغلب خواستار راهنمایی‌های لازم بهداشتی در تهیه غذا و نحوه طبخ آن بودند.

این مسئول بیان کرد در اجرای این طرح 85 بازرس بهداشت محیط فعالیت کرده و مقرر شده هر شش ماه با تشکیل کلاس‌ها و دوره‌های خاص این بازرسان موارد بهداشتی ضروری را به هیئت امنای مساجد و متولیان این حوزه اطلاع دهند.

رئیس گروه بهداشت محیط حرفه‌ای استان اردبیل در ادامه بیان داشت: در قالب طرح شبنم فرمی نیز تهیه شده تا با شناسایی اماکن مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها، نظارت بر فعالیت این مکان‌ها ساماندهی که در این زمینه ما اقدامات خود را در سال‌های آینده پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول