اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان محیط زیست:

طرح حفاظت تالاب‌ شادگان اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح بین‌المللی حفاظت از تالاب‌های دریاچه ارومیه، پریشان و شادگان با مشارکت سازمان‌های بین‌المللی و ملی اجرایی می‌شود.

طرح حفاظت تالاب‌ شادگان اجرایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی اصغر محمدی فاضل ظهر امروز در مراسم روز جهانی تالاب‌ها اظهار داشت: تالاب‌های جهان با تعریف‌های بسیار گسترده‌ای که دارند، حدود شش درصد از کره زمین را تشکیل می‌دهند.

وی به ترکیب‌های ویژه برای حفاظت از تالاب‌ها اشاره کرد و افزود: از 42 عنوان تالاب جهانی، تعداد 41 عنوان آن در ایران وجود دارد.

به گفته محمدی فاضل، تعداد یک‌هزار تالاب در کشور داریم که 84 مورد آن تالاب ویژه بوده و مورد حفاظت است.

معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه 35 تالاب کشور در قالب 24 عنوان نامگذاری شده است، تصریح کرد: 1.5 میلیون هکتار از تالاب‌های کشور بین‌المللی است.

وی کنوانسیون رامسر را افتخاری جهانی برای ایران توصیف کرد و گفت: نام رامسر در تمام عرصه‌های طبیعی جهان می‌درخشد.

محمدی فاضل با اشاره به اقدام‌های زیست‌محیطی صورت گرفته توسط سازمان محیط زیست، خاطر نشان کرد: طرح بین‌المللی حفاظت از تالاب دریاچه ارومیه، پریشان و شادگان با مشارکت سازمان‌های بین‌المللی و ملی اجرایی می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست اجرای طرح ویژه ملی و استانی تالاب انزلی را با همکاری "جایکا" عنوان کرد و بیان داشت: کاهش فشار توسعه، تغییر کاربری اراضی، توسعه کشاورزی و ... از اقدام‌های انجام شده در تالاب انزلی است.

وی از اجرای مکانیزم مشارکتی برای توسعه آگاهی‌های عمومی به منظور حفاظت از تالاب انزلی خبر داد و ابراز داشت: پروژه "جایکا" با ظرفیت‌های موجود می‌تواند با همکاری مردم و مسئولان محلی موفق باشد.

*راه‌اندازی 24 ایستگاه سنجش در تالاب انزلی

محمدی فاضل با بیان اینکه یک مدل برای حفاظت از تالاب انزلی و دیگر تالاب‌ها طراحی شده است، اذعان داشت: 24 ایستگاه سنجش و پالایش برای حفاظت در تالاب انزلی راه‌اندازی شده است.

معاون سازمان محیط زیست مدل حفاظت از تالاب انزلی را برای دیگر تالاب‌ها قابل استفاده خواند و یادآور شد: این مدل به کشورهای عضو اکو منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اصل پنجم قانون اساسی، تصریح کرد: دستورهایی در این اصل و در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه برای مدیریت زیست‌بومی صادر شده است.

محمدی فاضل زیست‌بوم‌های حساس و شکننده را دارای چهار خط مدیریتی عنوان کرد و افزود: انزلی نخستین نقطه‌ای است که این مسئله را اجرا می‌کند.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، حفاظت از تالاب را منوط به همکاری مردم، دستگاه‌های دولتی و مدیریت استانی دانست و اذعان داشت: حفاظت از تالاب‌ها به برنامه‌های مدونی نیاز دارد و هر اقدامی در آن صورت گیرد در دهه‌های آینده خود را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول