اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ‌شفیعی ‌در همایش ‌سرپرستان خبرگزاری فارس در استان‌ها‌:

ملت باید مراقب مسئله انتخابات باشند/ بیداری اسلامی الگوگرفته از مشروعیت نظام ایران

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان با ترفندهای بی‌شمار داخلی و خارجی خود قصد تخریب، تحریم و اختلاف‌افکنی در انتخابات را دارند و ما نباید این فرصت‌ها را برای آنها فراهم کنیم.

ملت باید مراقب مسئله انتخابات باشند/ بیداری اسلامی الگوگرفته از مشروعیت نظام ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله سیدعلی شفیعی امروز در همایش سراسری سرپرستان خبرگزاری فارس در استان‌ها که در سالن اجتماعات باشگاه گلستان این شهرستان با حضور مسئولان محلی و استانی برگزار شد، اظهار کرد: شما خبرنگاران امروز مهمترین و خطیرترین مسئولیت‌ها را در نظام برعهده دارید.

وی افزود: با توجه به اینکه در نظام ما بنابر این است که همواره کیفیت بر کمیت اولویت داده شود، اخبار و تحلیل‌های متفکرانه شما چهره‌های مکتبی برای ما ارزش بسیار والایی دارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شما امیدهای بی‌کران را در دل‌های ما مسئولان زنده و تداعی می‌کنید.

 

وی با اشاره به اینکه آبادان همواره از وجود روحانیت‌های متحد و استخوان‌دار بهره‌مند بوده، خاطرنشان کرد: روحانیت در آبادان همیشه در طول دوران‌های مختلف تاریخی و اجتماعی پراصالت بوده است و این مهم را می‌توان با ورق زدن تاریخ روحانیت در شهرستان به خوبی درک کرد.

 

شفیعی ادامه داد: چه در دوران انقلاب و چه در زمان جنگ تحمیلی و دوران هشت ساله دفاع مقدس همیشه ذکر روحانیت آبادان زبانزد عام و خاص بوده است.

 

وی با بیان اینکه یک‌دلی، یک‌دستی و اتحاد مذهبی و معنوی روحانیون آبادان همواره در رشد انقلابی مردم منطقه تأثیر بسزایی داشته، گفت: مرحوم آیت‌الله جمی از جمله روحانیون بنام و مبارزی بود که در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و پس از آن همواره دوشادوش مردم آبادان و خرمشهر از حیثیت و خاک منطقه محافظت می‌کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به قرار داشتن در ایام مبارک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امروز دومین روز از ایام دهه فجر و ورود امام راحل به کشور است.

 

وی اشاره کرد: امروز سرتاسر مملکت امام عصر(عج) غرق شادی و سرور نسبت به این حادثه است.

 

شفیعی با بیان اینکه نشست و همایش حاوی مطالب در خصوص تحولات سیاسی منطقه و انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است، گفت: امروز خبرگزاری فارس به‌ عنوان منبع اطلاعاتی بسیار ارزشمند در خصوص مسائل منطقه و تحلیل و آگاهی‌بخشی انتخابات به خوبی عمل می‌کند.

 

وی ادامه داد: تب و تاب انتخابات در کش و قوس بهمن‌ماه و تأیید و رد صلاحیت‌های کاندیدا با اینکه هنوز به قطعیت نرسیده و تا 21 بهمن‌ماه سال‌جاری فرصت است اما هم‌چنان روز به روز گرم‌تر و داغ‌تر می‌شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مسئله انتخابات برای مجلس شورای اسلامی یک تکلیف است و از این لحاظ مهم و ارزشمند شمرده می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اصل، وکالت مردم کشور را برعهده دارند.

 

شفیعی با بیان اینکه در تعریف کشور به ‌معنای کلیت مردم اشاره می‌شود، اضافه کرد: وکالت مجلس شورای اسلامی پذیرفته شده توسط تمام دنیا بوده و از این نظر بسیار مهم تلقی می‌شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور از دو بعد مادی و مردمی بررسی و تعریف می‌شود، نماینده مردم در مجلس معنای ناس و مردمی آن را در برمی‌گیرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در همه مسائل مملکت به تحلیل و تحقیق باید بپردازند، گفت: مسئله نمایندگان مجلس مسئله‌ای کلی و شامل همه ابعاد مختلف اجتماع در کشور است.

 

وی بیان کرد: امروز حوادثی که در لبنان، بحرین و قسمت‌هایی از عراق اتفاق می‌افتد به لحاظ الگوگیری از ولایت‌فقیه و مشروعیت این حکومت اسلامی است.

 

شفیعی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستیم باید این حرکت ارزشمند و دموکراسی را حمایت کنیم، افزود: رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی به ‌معنای این نیست که صلاحیت آنها از همه امور زندگی ساقط شده بلکه به‌ معنای نداشتن برخی شاخص‌ها و پارامترهای نمایندگی در مجلس است.

 

وی با بیان اینکه نظام اسلامی انتخاب فرد اصلح را برعهده رأی‌گیری مردم نهاده و این مهم باید با شناخت و آگاهی صورت پذیرد، گفت: اگر کاندیدا و نامزدی خلاف مقررات شرعی و عرفی رفتار کند و امور تبلیغاتی خود را به خراب کردن چهره دیگران معطوف، کند با او برخورد قانونی شده و مطمئناً نمی‌توان به چنین فردی به ‌عنوان نماینده مجلس امیدوار بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری هم‌چنین عنوان کرد: مردم باید بدون تعارف وظیفه شرعی خود را انجام داده و با حضور حداکثری‌شان در پای صندوق‌های رأی، خاری در چشم دشمنان باشند.

 

وی اظهار کرد: بنا به گفته مقام معظم رهبری، حضور حداکثری مردم باید قاطع و چشمگیر باشد.

 

شفیعی هم‌چنین اشاره کرد: اکثریت کسانی که رأی می‌دهند مهم‌تر و ارزشمندتر از آنانی هستند که از صندوق با رأی بیرون می‌آیند.

 

وی با بیان اینکه ملت باید مراقب مسئله انتخابات باشد، گفت: آنچه امروز دشمن درصدد انجام آن بوده ایجاد اغتشاشات در انتخابات این دوره است، خاطرنشان کرد: دشمنان با ترفندهای بی‌شمار داخلی و خارجی خود قصد تخریب، تحریم و اختلاف‌افکنی در انتخابات را دارند و ما نباید این فرصت‌ها را برای آنها فراهم کنیم.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول