اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

‌اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی و ایران‌هراسی و اسلام‌ستیزی جدی است‌

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بحث اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی و ایران‌هراسی و اسلام‌ستیزی جدی است.

‌اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی و ایران‌هراسی و اسلام‌ستیزی جدی است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید محمد حسینی در آیین اختتامیه پنجمین دوره طرح ملی وبلاگ نویسی بوی سیب که پنج شنبه شب با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن آیت‌الله فاضل لنکرانی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد با بیان اینکه خوشبختانه در کشور ما روز به روز در زمینه فضای مجازی جوانان فعال‌تر وارد می‌شوند، خاطرنشان کرد: فضای سایبری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به همین دلیل بود که آمریکایی‌ها می خواستند سفارتخانه مجازی درکشور راه‌اندازی کنند زیرا آنها از تاثیرگذاری فضای مجازی اطلاع دارند.

وی با بیان اینکه در دنیا هم همه جا خودشان وارد عمل نمی‌شود گفت: در بسیاری از موارد با طراحی‌های که می‌کنند از نیروهای بی‌جیره و مواجب استفاده می‌کنند یعنی از کسانی استفاده می‌کنند که ناآگاهانه در مسیر آنها قدم برمی‌دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آنها می‌آیند و سعی می‌کنند به هر دلیلی از افراد مختلف در کشورهای گوناگون یارگیری کنند و به آنها جهت می‌دهند همانطور که از خیلی از ابزارهای فرهنگی و هنری استفاده می کنند.

وی یادآور شد: گاهی اوقات با برپایی یک دوره آموزشی طبیعی و عادی، با برخی از هنرمندان و افراد موثر، نخبه و اهل قلم ارتباط برقرار می‌کنند و به تدریج آنها را جهت می‌دهند به سمت و سویی که خودشان می‌خواهند می‌کشانند.

حسینی تصریح کرد: در بحث فضای مجازی هم همینگونه است، آنها سعی می‌کنند از نیروهایی که در کشورهای مختلف هستند بهره بگیرند و طمعشان نسبت به نوجوانان و جوانان ما کم نیست و تلاش می‌کنند از آنها استفاده کنند.

وی افزود: ما باید در مقابل، همان جوانان و نوجوانانی که دشمنان ما به آن‌ها دل بسته‌اند را بسیج کنیم تا اینکه کار گسترده‌ای در مقابل برنامه‌های آنها انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما استعداد‌های زیادی در کشور داریم که نیاز به یک ساماندهی است، به برگزاری طرح ملی وبلاگ نویسی بوی سیب از سوی رادیو معارف اشاره کرد و گفت: رادیو معارف فراتر از مسئولیت‌های جاری و عادی که بر عهده‌اش است در این زمینه وارد شده است و این کار ارزشمندی است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در جنگ نظم و انضباط و ساماندهی وجود داشت در این زمینه نیز باید ساماندهی داشته باشیم تا از نیروهای فراوانی که در کشور وجود دارند استفاده کنیم و به سمت و سویی حرکت کنیم تا جوانان و نوجوانان و مردم ما با زبان‌های مختلف هم آشنا شوند.

حسینی با اشاره به انتظارات از جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز از جمهوری اسلامی ایران انتظار دارند تا ما پاسخگوی ابهامات و سوالات باشیم و باید در این زمینه فعال عمل کنیم.

وی با اشاره به حجم وسیع تبلیغات علیه جمهوری اسلامی ایران و مکتب اهل بیت(ع) گفت: امروز دشمنان ایران را به عنوان یک خطر جدی معرفی می‌کنند تا در کشورهای اسلامی یک حالت دوگانگی و اختلاف ایجاد شود و یک بیم و هراسی داشته باشند از اینکه به ما نزدیک شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در زمینه سایبری باید یک نهضت و یک حرکت گسترده‌ای را شروع کنیم، تصریح کرد: با این حرکت  لاک پشتی به مقصد نمی‌رسیم باید بیش از گذشته تلاش و سرمایه‌گذاری شود و کار جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در عصر ارتباطات و انقلاب اطلاعات ما هر چه در این باره کار کنیم باز کم است،‌ اظهار داشت: اگر می‌بینید گاهی اوقات دشمنان اقداماتی انجام می‌دهند نشانگر این است که زمینه‌هایی در کشور وجود دارد.

حسینی با اشاره به رواج عرفان‌های کاذب و وارداتی گفت: این امر نشان می‌دهد در کشور زمینه‌هایی وجود دارد که عده‌ای می‌آینده می‌خواهند تفکر و اندیشه خود را قالب کنند پس لازم است ما در این زمینه بیش از آنها کار کنیم تا این عطشی که نسبت به معنویت و عرفان در جامعه است پاسخگو باشیم زیرا اگر ما به موقع اقدام نکنیم آنها وارد می‌شوند.

وی با اشاره به مراجعه جوانان و نوجوانان به سایت‌ها و وبلاگ‌ها گفت: باید خوراک لازم در اختیارشان قرار گیرد تا وقتی که مراجعه می‌کنند بتوانند پاسخ بسیاری از سوال‌های خود را بیابند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دین اسلام را دین جهانی دانست و گفت: ما در انتظار ظهور حضرت حجت(عج) و تشکیل حکومت واحد جهانی هستیم و تبلیغ در داخل کشور و در عرصه جهانی رسالتی است که بر عهده تک تک ما است و باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به پیشرفت فناوری گفت: دیگر ایام تبلیغی محدود به ایام خاصی از سال نمی‌شود بلکه در طول شبانه‌روز هر موقع که انسان فرصت پیدا کند باید اهل مطالعه و فکر و اندیشه، تراوشات فکری و ذهنی خود را بر روی سایت‌ قرار دهند تا دیگران از آن بهره‌مند شوند.

حسینی با بیان اینکه در حال حرکت به سمت آن دهکده جهانی هستیم ابراز داشت: با وجود اینترنت به عنوان ابزاری ارزان و با سرعت فاصله‌ها را کم می‌کند و قابل کنترل نیست و حتی غربی ها هم فهمیدند باید در مواردی محدودیت‌هایی ایجاد کنند وگرنه ممکن است آن اصولی که خود به آن پایبند هستند مورد خدشه وارد شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سایت‌های مختلف برای انحراف افکار مردم در کشور گفت: سایت‌های متعددی به زبان فارسی و حتی برخی از گویش‌ها، لهجه‌ها و زبان‌های استان مرزهای ایجاد می‌کنند و این امر بیانگر تاثیرگذار بالای فضای مجازی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما نیز باید با شناخت شرایط جهانی و با دشمن شناسی در این عرصه وارد بشویم تا بتوانیم از آرمان‌های انقلاب و اندیشه‌های والای امام راحل صیانت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید بیشتر تلاش کنیم تا قرآن و کلام ائمه اطهار را در اختیار دیگران قرار دهیم زیرا می تواند در جذب آنها موثر باشد.

حسینی با بیان اینکه بحث اسلام هراسی و اسلام ستیزی و ایران هراسی جدی است،‌ اظهار داشت: قطعا ما هم باید در مقابل بتوانیم خودمان و ارزشهای الهی که در کشور به آن افتخار می‌کنیم به درستی به دنیا معرفی کنیم و لازم است این رسالت خطیر را به خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول