اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی خبر داد

ایجاد دفتر پایش در محیط زیست آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: دفتر پایش و مانیتورینگ در اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی راه‌اندازی شد.

ایجاد دفتر پایش در محیط زیست آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسن عباس‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سامانه پایش آنلاین استان آذربایجان غربی تا پایان سال مالی جاری راه‌اندازی می‌شود و طی آن واحدهای صنعتی به صورت آنلاین پایش می‌شوند.

وی با اشاره به ارائه خوداظهاری توسط واحدهای صنعتی، تصریح کرد: تاکنون پنج واحد صنعتی خوداظهاری ارائه می‌دادند که این تعداد تا پایان سال جاری به هشت واحد خواهد رسید.

این مسئول با اشاره به تعداد آزمایشگاه‌های معتمد این اداره کل، افزود: تعداد آزمایشگاه‌های معتمد این اداره کل 10 باب است.

عباس‌نژاد خاطرنشان کرد: امسال ایستگاه مطالعات میش مرغ و سایت پرنده‌نگری به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه ایستگاه مطالعات میش مرغ استان در حال تهیه ساختمان است، گفت: سایت پرنده‌نگری استان نیز تکمیل شده و ساختمان و نیروی انسانی آن نیز آماده است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول ادامه داد: ایجاد دفتر پایش در محیط زیست استان در راستای نظارت بر اجرای ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه در ارتباط با خوداظهاری در پایش و نصب و راه‌اندازی سیستم‌های پایش لحظه‌ای و مداوم در واحدهای صنعتی در استان راه‌اندازی می‌شود.

عباس نژاد گفت: با توجه به آنکه مقوله خوداظهاری در پایش منابع بالقوه آلاینده از ابتدای قانون برنامه چهارم توسعه مطرح بوده از این‌رو تمام واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی موظف هستند نسبت به انجام نمونه‌برداری و اندازه‌گیری آلاینده‌های خود از طریق آزمایشگاه‌های معتمد سازمان محیط زیست اقدام و نتیجه را به صورت برنامه‌ای منظم و مستمر در چارچوب ضوابط خوداظهاری به محیط زیست ارائه کنند.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول