اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضور پژوهشکده تحقیقات اسلامی در نمایشگاه کتاب قم

خبرگزاری فارس: پژوهشکده تحقیقات اسلامی وابسته به نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) در هفتمین نمایشگاه کتاب استان قم به عرضه آثار خود اقدام کرده است.

حضور پژوهشکده تحقیقات اسلامی در نمایشگاه کتاب قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های کتاب استان قم، پژوهشکده تحقیقات اسلامی در سال 59 به منظور مطالعه و انجام تحقیقات عقیدتی سیاسی و با مسئولیت حجت الاسلام محمدی عراقی در قم تأسیس شد.

این نهاد که از آغاز با نظارت نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) اداره می‌شد، در ابتدا اقدام به تلخیص برخی کتاب‌های شهید مطهری و دیگر کتاب‌های مفید برای آموزش پاسداران می‌کرد.

این نهاد از سال 75 با جذب هیئت علمی و تصویب وزارت علوم، به عنوان تنها پژوهشکده سپاه پاسداران، اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی کرد.

در حال حاضر این موسسه علاوه بر خدمات‌رسانی علمی به کارکنان سپاه، به سایر نیروهای مسلح از جمله ستاد کل نیروهای مسلح، دفتر عقیدتی سیاسی ارتش، عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی و معاونت تحقیقات ستاد کل سپاه نیز خدمات علمی پژوهشی ارائه می‌دهد.

حاصل تلاش‌های 30 ساله محققان این مرکز، چاپ بیش از 500 عنوان کتاب است که نرم‌افزار این کتاب‌ها نیز در هشت موضوع با عنوان نرم‌افزارهای«زمزم» منتشر شده است.

«فتنه از منظر قرآن کریم» که حاوی مطالبی از معرفی و تحلیل موضوع فتنه با استناد به آیات قرآن است، از کتب عرضه شده در غرفه انتشارات زمزم وابسته به پژوهشکده تحقیقات اسلامی است.

این کتاب ضمن بررسی 14 معنی مختلف از فتنه که در قرآن به کار رفته، خوی استکباری، دنیاپرستی، هوای نفس، ثروت و ریاست‌طلبی را از جمله ریشه‌های فتنه دانسته است.

شیوه‌های فتنه‌گری، راه‌های مقابله با فتنه و سرانجام فتنه‌گران از دیگر سرفصل‌های این کتاب در موضوع فتنه از نگاه قرآن کریم است.

از سری کتاب‌های معرفی احزاب ایران نیز کتاب‌های مجمع روحانیون مبارز، حزب موتلفه، جامعه روحانیت مبارز، نهضت آزادی و حزب کارگزاران توسط این موسسه به تازگی منتشر شده و در هفتمین نمایشگاه کتاب استان قم به معرض نمایش درآمده است.

مجموعه شش جلدی «از مدینه تا مدینه» از جمله آثار عقیدتی منتشر شده توسط این پژوهشکده است که به مصائب اتفاق افتاده بر کاروان امام حسین(ع) در جریان حادثه عاشورا و اسارت اهل‌بیت امام حسین(ع) می‌پردازد.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول