اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

شناخت ویژگی‌های تهدیدات در حوزه جهاد کشاورزی ضروری است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، شناخت ویژگی‌های تهدیدات در حوزه جهاد کشاورزی را امری ضروری دانست.

شناخت ویژگی‌های تهدیدات در حوزه جهاد کشاورزی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، محمود صادقی اورنگی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی و تأمین امنیت غذایی گفت: تأمین غذای کامل و مناسب در همه زمان‌ها و مکان‌ها برای همگان امنیت غذایی است.

وی با اشاره به عوامل تهدیدکننده در امنیت غذایی اظهار داشت: عوامل طبیعی شامل طوفان، سیل، خشکسالی و پدیده‌های جوی مانند سوراخ شدن لایه ازن و افزایش دمای زمین و پدیده‌هایی همچون ال‌ نی نو از تهدیدات جدی تولیدات کشاورزی محسوب می‌شوند و این در حالی است که منابع اصلی تولید کشاورزی از جمله زمین و آب به شدت روز به روز در حال کاهش است.

صادقی با بیان اینکه در حدود 50 سال قبل به ازای تأمین غذای یک نفر یک هکتار زمین وجود داشت و این عدد هم‌اکنون به یک به سه رسیده است، ادامه داد: تولید محصولات کشاورزی با ریسک همراه است و در کنار آن نقش بیماری‌ها، آفات و عوامل طبیعی و غیرطبیعی را نیز نباید نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته کلاس‌های آموزشی و مانورهای متعددی در حوزه کشاورزی برگزار شده است، افزود: مبارزه با بیماری‌ها و آفات، اقدامات قرنطینه‌ای و مبارزه بیولوژیک با مسئله بیوتروریسم از جمله زمینه‌های فعالیت در حوزه پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی هستند که شناخت ویژگی‌های تهدیدات اصلی در حوزه جهاد کشاورزی امری ضروری است.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی،با بیان اینکه پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری و ارتقای پایداری ملی می‌شود، اظهار داشت: آنچه امروز به آن نیازمندیم شناسایی تهدیدات است که با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح باید اولویت‌ها را مشخص کنیم و برنامه‌های عملیاتی مناسب آن را طراحی، اجرا، ارزیابی و بهبود بخشیم.

وی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه، مهندسی پدافند به همراه سیاست‌های اساسی نظام مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در این راستا این امر به‌عنوان مهندسی پدافند در برنامه پنجم توسعه منظور شده و بنا به فرمان فرماند‌هی کل قوا ،سازمان پدافند غیرعامل با موضوع دفاع غیرنظامی و مدیریت بحران ناشی از تهدید دشمن تشکیل شد که مأموریت آن دفاع غیرنظامی در دستگاه‌های اجرایی کشور اعم از دولتی و غیردولتی است.

صادقی،کاهش تهدیدات در بخش کشاورزی را یکی از مأموریت‌های اصلی کمیته پدافند غیرعامل سازمان جهادکشاورزی استان خواند و اظهار داشت: ما تهدیدات علیه استان را در حوزه غیرنظامی و مشخصاً کشاورزی رصد می‌کنیم و سپس با پایش، تجزیه و تحلیل متناسب با آن اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول