اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

چایخانه‌های اصفهان از سال 86 صلاحیت بهداشتی ندارند

خبرگزاری فارس: مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تمام چایخانه‌های استان اصفهان از سال 86 تاکنون صلاحیت بهداشتی دریافت نکرده‌اند.

چایخانه‌های اصفهان از سال 86 صلاحیت بهداشتی ندارند

حسین صفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 200 چایخانه اصفهان فاقد پروانه کسب است و تنها به شکل محدود اماکن خیلی قدیمی دارای مجوز است.

وی با اشاره به اینکه با وضع قانون خارج کردن قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها از شمول اماکن عمومی، نظارت بر نحوه عملکرد آنها از سوی مسئولان بهداشتی کشور بسته شد، ادامه داد: این قانون در حالی از سوی هیئت دولت تصویب شد که در نامه‌ای آورده شده بود که خروج قهوه‌خانه‌ها از شمول اماکن عمومی پیشنهاد وزیر بهداشت کشور است که این گفته از سوی وزیر تکذیب شد.

مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه وزیر بهداشت نسبت به قانون وضع شده اظهار مخالفت کرده است، تصریح کرد: مسئولان بهداشتی تنها مبتنی بر شرایطی اجازه فعالیت به چایخانه‌ها را می‌دهند که از تنباکوی میوه‌ای استفاده نشود و هم‌چنین اجازه حضور به افراد زیر 18 سال و زنان را ندهند.

وی ادامه داد: به منظور نظارت بهداشتی بر قهوه‌خانه و چایخانه‌ها، نزدیک به 15 ماده قانونی وضع کردیم و این در صورتی است که دنبال عرضه چای در این اماکن به غیر از قلیان هستیم، در زمان حاضر تعداد چایخانه‌هایی که بدون مجوز در حال فعالیت‌ هستند بسیار زیاد است که باید چاره‌ای اندیشیده شود.

به گزارش فارس، از همین مقام مسئول خبری در تاریخ اول دی‌ماه سال 89 با این عنوان که هیچ‌ یک از چایخانه‌های اصفهان مجوز بهداشتی و پروانه کسب ندارند به خروجی خبرگزاری فارس رفت که در آن هم به صورت شفاف اعلام شده بود که در سال 84 به دنبال ابلاغی از سوی وزارت بهداشت با همکاری نیروی انتظامی به مدت دو سال نزدیک به 400 چایخانه اصفهان پلمپ شد اما این در حالی بود که وزارت کشور بدون هماهنگی با مسئولان وقت وزارت بهداشت، اجازه فعالیت به تمام چایخانه‌های دارای پروانه کسب را داد.

وی با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل وزارت کشور، چایخانه‌هایی که‌ از تنباکوی سنتی استفاده کنند و به نوجوانان زیر 18 سال اجازه ورود داده نشود، حق فعالیت دارند ادامه داد: این در صورتی است که هیچ ‌یک از این موارد رعایت نمی‌شود.

صفاری بیان داشت: این عمل وزارت کشور تمام زحمات دو ساله معاونت بهداشت و نیروی انتظامی را هدر داد به گونه‌ای که در حال حاضر نه بین متولیان سلامت و نه مردم انگیزه‌ای برای جمع‌آوری دوباره چایخانه‌ها وجود ندارد.

مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه هیچ ‌‌یک از چایخانه‌ها در اصفهان دارای مجوز بهداشتی نیست و همین مسئله سبب شده که پروانه کسب تمام این مراکز باطل شود، تأکید کرد: ‌هم‌اکنون معاونت بهداشت نیاز به قوه قهریه نیروی انتظامی و حمایت جدی مسئولان دارد تا بتوانند مانع فعالیت صنف چایخانه‌ها شوند در صورتی که چنین همکاری وجود ندارد.

به گزارش فارس، اما تمام این گفته‌های وی طی دو سال اخیر در حالی است که هنوز مقامات بهداشتی استان اصفهان به دلیل مصوبات قانونی ناهماهنگ درگیر جمع‌آوری این مراکز هستند که هر روز عملکرد آنها بسته می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول