اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری

16 کشور هدف صادرات کالاهای صنعتی و معدنی همدان بود

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: امسال 16 کشور جهان هدف صادرات کالاهای صنعتی و معدنی استان همدان بودند.

16 کشور هدف صادرات کالاهای صنعتی و معدنی همدان بود
محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در 10 ماه سال جاری صادرات کالاهای صنعتی و معدنی از گمرک همدان به بیش از 21 میلیون دلار رسید که 28 درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است. این میزان از صادرات از نظر وزنی به میزان 116 هزار تن بوده که 81 درصد از صادرات استان همدان را از آن خود کرده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: سیمان به عنوان مهم‌ترین کالای صادراتی این بخش با صادراتی به ارزش 7.4 میلیون دلار به تنهایی از نظر ارزشی 10 درصد و از نظر وزنی 68 درصد صادرات استان را به نام خود ثبت کرده که اهمیت این محصول را مشخص می‌کند.

وی ابراز داشت: طی مدت یاد شده چینی‌آلات بهداشتی با صادرات 3 میلیون و 472 هزار دلاری و 4.6 درصدی از صادرات همدان، هفتمین کالای صادراتی استان بوده که 3 هزار و 472 تن وزن داشته است.

فرشچی‌موحد خاطرنشان کرد: کاشی با صادرات یک میلیون و 374 هزار دلار از دیگر کالاهای صادراتی این بخش به شمار می‌رود که توانسته نسبت مدت مشابه سال قبل 22 درصد رشد یابد. لوله پی وی سی نیز با یک میلیون و 195 هزار دلار برابر 130 درصد نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در خصوص زیر بخش مواد شیمیایی نیز گفت: 2 میلیون دلار از صادرات این بخش مربوط به کالاهای مواد شیمیایی است که رزین بالاترین رقم صادراتی در این زیر بخش را به خود اختصاص داده و با صادرات یک میلیون و 385 هزار دلاری رشدی 20 برابری را تجربه کرده است.

وی ابراز داشت: کالاهای صادراتی بخش صنایع و معادن از گمرک استان، شامل 36 قلم بوده که مهمترین آن‌ها سیمان، چینی‌آلات بهداشتی، کاشی، لوله پی وی سی، جار و بطر شیشه‌ای، موکت، سیم و کابل، سالامبور گوسفندی، رزین، کربنات کلسیم و … بوده است.

فرشچی‌موحد افزود: این کالاها به 16 کشور جهان شامل انگلستان، ایتالیا، پرو، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان، گرجستان، مالزی، هند، افغانستان، امارات، عراق، اکوادر و اتیوپی صادر شده است.

وی در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: صادرات این بخش در دی ماه 2 میلیون و 375 هزار دلار به وزن بیش از 9 هزار تن بوده است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول