اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

اصفهان آمادگی احداث دانشگاه محیط زیست را دارد

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: اصفهان آمادگی احداث دانشگاه محیط زیست را دارد و کشور نیازمند یک محیط علمی و منطقی برای رصد کردن مشکلات زیست محیطی به صورت علمی است.

اصفهان آمادگی احداث دانشگاه محیط زیست را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اصفهان اظهار داشت: صرف ‌نظر از اجرای برنامه‌های کوتاه مدت در سطح استان برنامه‌های بلند‌مدت در راستای دست‌یابی به افق برتر برای استانداری اصفهان اهمیت بسیاری دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری مدیریت عرصه محیط زیست با تأکید بر کنترل منابع آبی به شدت دنبال شده است، اضافه کرد: توجه به مسئله تغییر اقلیم، خشک‌سالی، ازدحام جمعیت، تردد خودرو‌ها، وضعیت صنعت در استان و فرسایش خاک در راستای کاهش مشکلات زیست محیطی ضروری بوده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های مرتبط با مسائل زیست محیطی باید به صورت پر‌رنگ‌تر در این عرصه حضور پیدا کنند، تصریح کرد: این مجموعه‌ها در استان با نگاه ویژه به این مسائل وارد صحنه شده‌اند و با توجه به این موضوع فعالیت‌های مناسبی برای افق کوتاه مدت و بلند‌مدت در سطح استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه موضوع آلودگی نیز در سه عرصه هوا، خاک و آب مشاهده شده و این مباحث در دستور کار قرار گرفته است، افزود: بنای استان در این زمینه بر این بوده که با یک دیدگاه علمی و منطقی این موضوع دنبال شود و در حال حاضر آلودگی هوای اصفهان به صورت علمی و تحقیقاتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ذاکراصفهانی تأکید کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه مسائل زیست‌محیطی به شدت مورد توجه استانداری اصفهان قرار دارد و ارتقای فرهنگ عمومی و استفاده از ظرفیت‌های عمومی برای کاهش مشکلات زیست محیطی از مهم‌ترین اهداف مسئولان استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد صنایع هایتک و استفاده از ایده‌هایی در راستای فناوری و تجاری‌سازی از مهم‌ترین رویکرد‌های استانداری اصفهان محسوب می‌شود، ادامه داد: این ایده‌ها باید از نوعی باشد که از آنها بتوان در صنعت سبز یا صنعت پاک استفاده کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه استانداری اصفهان تعهد یک هزار و 186 شغل را در سال‌جاری به دولت داشته است، بیان داشت: در حال حاضر حدود 80 درصد از این اشتغال در استان محقق شده و اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت ساختمان این میزان را به مراتب افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری بیش از 230 هزار شغل محقق شده است، گفت: اما با توجه به نیاز استان به ایجاد اشتغال فعالیت صنایعی که تهدیدی برای استان هستند کنترل شده و رویکرد اصفهان اشتغال در بحث صنایع پاک، بخش کشاورزی و بخش دام‌پروری بوده است.

ذاکراصفهانی با اشاره به اینکه در بخش آب نیز تسریع در اجرایی شدن پروژه‌های آب‌رسانی در دستور کار استانداری قرار دارد، اظهار داشت: در بخش بودجه مدیریت استان اعتبارات مناسبی به استان اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: فعالان مسائل زیست محیطی و دانشگاهی به افق 50 سال آینده استان نگاه می‌کنند و طرح جامع مدیریت خشک‌سالی را برای افق آینده استان صورت داده‌اند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: از محل اعتبارات دولتی برای مقابله با گرد و غبار و آلودگی هوا باید سهم مناسبی را برای این آلودگی و کنترل کویر به استان اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه اعتباراتی باید برای بخش‌های صنعت و پساب فاضلاب اختصاص یابد، افزود: هم‌چنین برای اجرایی شدن طرح جامع کاهش آلودگی هوا باید اعتباراتی به استان اختصاص یابد و استان آمادگی احداث دانشگاه محیط زیست را دارد.

ذاکراصفهانی با اشاره به اینکه مجتمع فولاد مبارکه نیز آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده است، تاکید کرد: وجود محققینی در این زمینه یکی از مهم‌ترین نیاز‌های جامعه امروز به شمار می‌رود و کشور نیازمند یک محیط علمی و منطقی برای رصد کردن مشکلات زیست محیطی به صورت علمی است.

وی بیان داشت: مترو از مسائل اساسی کلان‌شهر اصفهان است و به عنوان یک پروژه ملی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول