اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خبر داد

تردد 170 هزار خودرو فرسوده در کلان‌شهر اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در حال حاضر 170 هزار خودرو فرسوده در کلان‌شهر اصفهان فعالیت می‌کنند و وجود این خودرو‌ها در سطح شهر سبب افزایش مشکلات زیست محیطی می‌شود.

تردد 170 هزار خودرو فرسوده در کلان‌شهر اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمدرضا لاهیجان‌زاده در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اصفهان اظهار داشت: وجود خودرو‌های فرسوده در ناوگان حمل و نقل شهری سهم بسیاری در آلایندگی هوا دارد.

وی به ضرورت استفاده از راهکارهای مناسب به منظور کاهش مشکلات زیست محیطی در سطح استان اشاره کرد و افزود: بهره‌گیری از پساب تصفیه‌خانه‌ها و استفاده از روش‌های مورد نظر و مناسب برای تثبیت شن‌زارها مورد تأکید این اداره قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه خشک شدن تالاب گاو‌خونی نیز آلودگی هوای اصفهان را تشدید کرده است، تصریح کرد: این تالاب زمانی به عنوان مانعی عمده برای جلوگیری از توسعه بیابان به شمار می‌رفته اما در حال حاضر این تالاب به کانون غبار برای محدوده اصفهان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات موجود در اصفهان وجود صنایع، کوره‌های آجر‌پزی سنتی و فعالیت معادن گچ و معادن مربوط به شن و ماسه است، اضافه کرد: تردد خودرو‌های فرسوده در ناوگان حمل و نقل شهر نیز یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در استان در زمینه معضلات زیست محیطی محسوب می‌شود.

لاهیجان‌زاده با اشاره به اینکه کاهش و برطرف شدن مشکلات موجود در این زمینه به عزم ملی نیاز دارد، تاکید کرد: در حال حاضر 170 هزار خودروی فرسوده در کلان‌شهر اصفهان فعالیت می‌کنند و وجود این خودرو‌ها در سطح شهر سبب افزایش مشکلات زیست محیطی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان برنامه پنجم باید 460 هزار خودروی فرسوده موجود در سطح استان از رده خارج شوند، ادامه داد: تردد این خودرو‌ها در سطح شهر سهم بسیاری از آلودگی هوا را در حوزه حمل و نقل شهر به خود اختصاص داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 460 هزار موتور‌سیکلت فرسوده در سطح استان وجود دارد، بیان داشت: آلودگی هر یک از این موتور‌سیکلت‌ها سه برابر آلودگی خودرو‌های سواری است و باید به صورت ملی یک توجه ویژه به کلان‌شهر اصفهان در راستای از رده خارج شدن این خودرو‌ها شود.

وی با اشاره به اینکه دو نیروگاه استان نیز تا اواخر آذرماه چیزی حدود یک میلیارد و 600 میلیون لیتر سوخت مازوت مصرف کرده‌اند، گفت: این موضوع سبب ورود میزان بسیاری از آلاینده‌ها به اصفهان شده‌اند.

لاهیجان‌زاده اظهار داشت: کلان‌شهر اصفهان بالای 55 درصد از سال را از وزش باد برخوردار نیست و سکون هوا در این مدت در اصفهان مشاهده می‌شود.

وی اضافه کرد: سکون هوای اصفهان در آذر‌ماه به میزان بسیاری افزایش می‌یابد و این موضوع سبب بروز پدیده اینورژن یا وارونگی دما در سطح استان می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول