اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر

دانشکده پرستاری و فوریت‌های پزشکی پلدختر به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، امام جمعه، فرماندار و مسئولان ادارات شهرستان پلدختر دانشکده پرستاری و فوریت‌های پزشکی لرستان به بهره‌برداری رسید.

دانشکده پرستاری و فوریت‌های پزشکی پلدختر به بهره‌برداری رسید

 

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از دانشکده پرستاری و فوریت‌های پزشکی پلدختر با تبریک دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در مقایسه خدمات فراوان نظام اسلامی پس از پیروزی انقلاب با دوران سیاه ستم شاهی خدمات شایسته‌ای انجام شده است.

اردشیر شیخ‌آزادی افزود: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان ما مفتخریم که در حال حاضر 636 خانه بهداشت فعال و بیش از 150 درمانگاه در سطح استان وجود دارد زیرا قبل از انقلاب حتی یک خانه بهداشت هم در این استان وجود نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: با ساخت خانه‌های بهداشت، خدمات بهداشتی و توجه به سلامتی در اقصی نقاط استان به نزدیک‌ترین محل زندگی مردم به ویژه در مناطق محروم و روستایی انتقال یافته است.

وی گفت: مردم استان با بهره‌مندی از 14 بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دولتی و چهار بیمارستان خصوصی، خدمات تخصصی فراوانی دریافت می‌کنند و این در حالی است، که  قبل از انقلاب تنها شش بیمارستان دولتی و یک بیمارستان خصوصی آن هم با خدمات بسیار پیش پا افتاده و با کیفیتی پایین وجود داشت.

شیخ‌آزادی افزود: در زمان گذشته مردم استان برای دریافت خدمات تخصصی در اکثر رشته‌های تخصصی مثل ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب و سایر خدمات به تهران و سایر مراکز کشور اعزام می‌شدند که در حین اعزام هم خیلی از بیماران جانشان را از دست می‌دادند.

وی تعداد تخت‌های بستری بعد از انقلاب نسبت به قبل از انقلاب را شش برابر اعلام و تصریح کرد: این در حالی است که جمعیت استان در این دوره حدوداً سه برابر شده است.

شیخ‌آزادی گفت: در حال حاضر بالغ بر دو هزار نفر در بیش از 26 رشته مقطع تحصیلی در حال تحصیل هستند، در حالی که قبل از انقلاب اسلامی هیچ‌گونه مرکز دانشگاهی در رشته‌های علوم پزشکی وجود نداشت.

قائم مقام وزیر بهداشت در لرستان تاکید کرد: در طول بیست سال عمر دانشگاه علوم پزشکی پس از انقلاب  اسلامی هزاران نیروی متخصص و کارآمد در رشته‌های مختلف در محیطی اسلامی و در نزدیک‌ترین مکان به محل زندگی خود، تربیت شده‌اند و همین معاونان پر تلاش دانشگاه که در حال حاضر در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند، نمونه‌ای از خیل عظیم دانش آموختگانی است که در این استان تحصیل کرده‌اند.

شیخ‌آزادی با بیان اینکه در حال حاضر هشت دانشکده فعال در لرستان وجود دارد، گفت: دو دانشگاه از این تعداد، امروز در پلدختر افتتاح شده است.

وی از آغاز به کار نهمین دانشگاه که دانشکده دندانپزشکی خواهد بود در مهر سال 91 خبر داد و افزود: این در صورتی است که قبل از انقلاب هیچ دانشکده و یا مرکز آموزش عالی در حوزه پزشکی در استان وجود نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه اظهار داشت: در سال جاری بیش از 100 پروژه عمرانی جدید تأسیس در دست احداث در دانشگاه وجود داشته که حدود 30 باب آن در هفته دولت به بهره‌برداری رسید و 12 باب نیز در دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شوند، که این 12 باب با زیربنایی حدود هفت هزار و 750متر مربع و با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان احداث شده‌اند که مردم اقصی نقاط استان طعم شیرین خدمت بی‌منت را بیش از پیش از خادمین خودشان در دانشگاه علوم پزشکی لرستان می‌چشند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول