اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه:

اهل سنت کرمانشاه 530 مسجد در اختیار دارند

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت: اهل سنت 530 مسجد در سطح استان در اختیار دارند.

اهل سنت کرمانشاه 530 مسجد در اختیار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام جواد کرمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اهل سنت کرمانشاه حدود 12 حوزه علمیه در استان دارند که 276 طلبه در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: اهل تشیع با اینکه 80 درصد جمعیت استان کرمانشاه را شامل می‌شوند کمتر از 800 مسجد دارند این در حالی است که اهل تسنن با جمعیت کمتر از 20 درصد 530 مسجد را در اختیار دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرح وظایف این دفتر اظهار کرد: دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت سال 86 به دستور مقام معظم رهبری در مناطق قومی تشکیل شد.

کرمی افزود: سازماندهی امور مساجد و ائمه جمعه مرکز علمی فرهنگی اهل سنت، آموزش، سازماندهی، گزینش، جذب و پرورش طلاب برای نظام و جذب، آموزش و ساماندهی روحانیان از جمله فعالیت‌های دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه اظهار کرد: نظارت بر ارزیابی و عملکرد، حراست و صیانت از جایگاه روحانیان و طلاب، واحد انفورماتیک و جمع‌آوری آمار و اطلاعات از دیگر برنامه‌هایی است که در دفتر نمایندگی ولی فقیه درامور اهل سنت استان انجام می‌شود.

وی یادآور شد؛ امسال در خصوص ساماندهی امور دینی نخستین استان هستیم که تمام مباحث سیستم ثبت‌نام را در امور مختلف انجام می‌دهد و در این زمینه گام‌های موفقیت‌آمیزی را برداشته است.

کرمی تصریح کرد: دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه در مباحث آموزشی و الکترونیکی دومین مجموعه موفق در سطح کشور است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت: در سال جاری 46 نفر از روحانیان به سفر حج عمره و تمتع اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: امور اداری و پشتیبانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه در سال 90 دومین جشنواره فرهنگی، ورزشی را برگزار می‌کند که مسابقات ورزشی مثل فوتسال، دو و میدانی، طناب‌کشی و شنا از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول