اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت نیاز

نیروی نظامی برای حل مشکل مردم بحران‌زده در سرما اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: نیاز باشد از نیروهای نظامی برای مشکل مردم بحران زده در سرما استفاده می‌کنیم.

نیروی نظامی برای حل مشکل مردم بحران‌زده در سرما اعزام می‌شوند

سید عیسی هاشمی‌حیدری امروز در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به بارش برف شدید در محورهای کوهستانی مازندران اظهار داشت: با بارش شدید برف در روزها اخیر در مازندران به ویژه محورهای کوهستانی پیش‌بینی می‌شود که امسال مشکل کمبود آب در مازندران نداشته باشیم.

وی با اشاره به بارش برف در برخی از مناطق مازندران به ارتفاع یک متر و 60 سانتی‌متر تصریح کرد: بارش برف شدید مشکل امداد رسانی را در مناطق صعب‌العبور زیاد کرد و در تلاش هستیم با بسیج نیروهای استان مشکلات روستاییان را برطرف کنیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده برای امداد روستاییان در مازندران خاطرنشان کرد: نیروهای هلال احمر در همه شهرهای استان مشغول انجام وظیفه هستند.

این مسئول در پاسخ خبرنگار فارس مبنی بر بحرانی بودن وضعیت روستاهای مازندران گفت: وضعیت روستاهای بالادست مازندران مطلوب نیست، ولی در شرایط بحرانی قرار نداریم.

وی ادامه داد: اقدامات امداد رسانی با شدت بیشتر در حال انجام است و از قبل نیز اقدامات در حال انجام بود.

معاون عمرانی استاندار مازندران در مورد قطعی برق در مناطق کوهستانی مازندران گفت: با وصل شدن محورهای ارتباطی شبکه‌های برق مناطق روستایی نیز وصل می‌شود.

این مسئول در ادامه در پاسخ خبرنگار فارس در مورد به‌کارگیری نیروهای فاقد مهارت که توسط بخشدار دودانگه اعلام شد گفت: دو مسئولی که در توزیع برق مازندران  در شهرهای ساری و غرب استان مازندران مشغول فعالیت هستند مشکلات برق استان را به خوبی می‌شناسند.

هاشمی‌حیدری در پاسخ دیگر خبرنگار فارس مبنی برقدیمی بودن سیستم برق رسانی مازندران یادآور شد: برای ترمیم خطوط برق در مازندران مسئولان برق بارها و بارها مشکلات را به ما اعلام کردند و بخشی از مشکلات نیاز به تامین اعتبار جدی دارد.

وی گفت: با تامین به موقع اعتبار مشکل خطوط فرسوده برق استان مازندران تا دوسال آینده رفع می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران در مورد پیمانکاری که با  خودروی پراید سعی داشت برای رفع مشکل برق در دودانگه تردد کند و عدم اقدامات به موقع این پیمانکار موجب قطع 24 ساعته برق در این بخش شد، گفت: در جریان این موضوع نبودم، به زودی به این موضوع رسیدگی و مراتب را اطلاع‌رسانی می‌کنم.

این مسئول در مورد عدم اطلاع مدیریت بحران از وضعیت نقاط برف گیر در مناطق صعب العبور گفت: برگزاری جلسه مدیریت بحران خودش بحران آفرین است و همه تلاش ما این است که مشکلات هر شهر توسط مسئولان حاضر در همان شهر رفع شود و اگر مشکل حاد بود به ستاد بحران استان اعلام می‌شود.

هاشمی‌‌حیدری در پاسخ به عدم هماهنگی فرمانداران با مسئولان ستاد بحران استان مازندران یادآور شد: فرمانداران شرایط بحرانی را سریع به ما منتقل می‌کنند، ولی در حال حاضر کار سیستماتیک که مدیریت بحران را در جریان همه امور در استان قرار دهد، وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد ساختمان مدیریت بحران در جاده قائمشهر هستیم که با اتمام ساختمان مدیریت بحران در جاده قائمشهر به طور آنلاین مشکلاتی که مدیریت بحران بتواند برای  آن تصمیم گیری کند، اعلام می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس در مورد نوید شما به مردم بحران‌زده در سرما اذعان داشت: واقعیت این است که شرایط سخت است و نوید ما به مردم این باشد که مسئولان به فکرشان هستند و تیم‌های هلال احمر، ماشین‌های سنگین راهداری نیز در جاده‌ها مشغول خدمت رسانی هستند و اگر نیاز باشد از نیروهای نظامی برای رفع مشکل مردم استفاده می‌کنیم.

به گزارش فارس، بارش برف شدید در برخی مناطق روستایی مازندران موجب مسدود شدن محور ارتباطی روستایی از بعد از ظهر پنج‌شنبه تاکنون شد،  و برق این مناطق نیز با بارش شدید برف نیز قطع شده است.

انتهای پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول