اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم عنوان کرد

توجه به توسعه فرهنگسراها در بودجه سال 91 شهرداری

خبرگزاری فارس: شهردار قم گفت: در بودجه سال 91 نسبت به توسعه فرهنگسراها توجهات لازم صورت گرفت.

توجه به توسعه فرهنگسراها در بودجه سال 91 شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد دلبری بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح فرهنگسرای سلامت که در بوستان کوکب برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: یکی از وظایف و ماموریت‌های مدیریت شهری توجه به سلامت شهروندان و رسیدن به شهری سالم  است که اجزای آن را خانواد‌ه‌ها و شهروندان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: توجه به امر سلامت و ارتقا سطح بهداشت خانواده‌ها از وظایف اصلی دستگاه‌های مختلف در سطح شهر است که از جمله می‌توان به دانشگاه‌ علوم پزشکی اشاره کرد که وظایف این دستگاه‌ها در جای خود حائز اهمیت است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و سیستم‌های بهداشت و درمان که در شهر وجود دارد، ماموریت و مسئولیت اصلی آنها موضوع سلامت است و همانطور که مدیریت شهری نیاز به همکاری دستگاه‌های دیگر دارد و تمام ارگان‌ها و نهادها باید برای رسیدن به شهر مطلوب و ایده‌آل تلاش کنند در بحث سلامت نیز برای رسیدن به شهر سالم و شهروند سالم همه به سهم خود باید ایفای نقش داشته باشند.

دلبری گفت: این امر نیازمند همکاری شهروندان، مدیران آموشی در آموزش و پرورش و مدارس و مجموعه مدیران استانی در ادارات است.

وی عنوان کرد: در همایش سلامت شغلی اشاره شد که برای رسیدن به اینکه شهری سالم داشته باشیم باید نخست از خود آغاز کرد.

شهردار قم بیان کرد: این سلامت تنها با ورزش و توسعه فضای ورزشی امکان‌پذیر نیست، موارد بسیاری در داشتن سلامت نقش دارند که از آن جمله می‌توان به تغذیه، استراحت، نحوه نشستن و راه رفتن و ... اشاره کرد.

دلبری خاطرنشان کرد: تنها توجه به یک مورد به طور قطع برای سلامت جسمی کفایت نخواهد داشت، مدیریت شهری با توجه به امکانات و فضاهایی که در اختیار دارد، برای توسعه فرهنگی در ابعاد مختلف تلاش خواهد کرد.

وی عنوان کرد: از بوستا‌ن‌هایی که خانواده‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت فرزندان خود استفاده می‌کنند، می‌توان بهره گرفت.

شهردار قم خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارائه آموزش‌هایی از قبیل آشپزی و ... در فرهنگسراها مدیریت بهره‌وری را افزایش خواهد داد.

دلبری بیان کرد: خانواده‌هایی که به بوستان و پارک می‌روند تا اوقات فراغت خود را سپری کنند علاوه بر بهره‌مندی کودکان از فضای بازی و ورزشی، از کارهای هنری و صنایع‌دستی موجود در فرهنگسرا نیز استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به توسعه توانمندسازی خانوارها یادآور شد: با ارائه آموزش‌های صنایع‌ دستی می‌توان خانواده‌ها را در مسئله امرار معاش یاری کرد.

شهردار قم افتتاح فرهنگسرا را مفید ارزیابی کرد و افزود: اقبال شهروندان، توسعه فرهنگسراها با موضوعات و محورهای خاص را افزایش می‌دهد و در بودجه سال 91 نسبت به توسعه فرهنگسراها توجهات لازم صورت گرفت.

دلبری به ارائه مشاوره پزشکی در فرهنگسراها اشاره کرد و گفت: اهتمام به توسعه فرهنگسرا از سوی دانشگاه علوم پزشکی و شورای اسلامی شهر سبب توسعه این فضاها در شهر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به شهرداران مناطق مختلف در تدوین بودجه 91 تاکید شد که در هر بوستانی متناسب با فرهنگ آن محل و منطقه اهتمام لازم را برای توسعه فرهنگسراها داشته باشند.

شهردار قم بیان کرد: با تسهیل و فراهم شدن مشارکت مردم در مدیریت شهری، توسعه فرهنگسراها نیز تسریع می‌یابد.

دلبری گفت: ارتقای سطح سلامت، کتابخوانی، قرآن‌خوانی و تفسیر از مباحث مورد نیاز شهروندان است که در شهرداری شرایط توسعه آن فراهم می‌شود.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول