اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رودبار برگزار شد

همایش تبیین خدمات انقلاب در بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی رودبار از برگزاری همایش تبیین خدمات انقلاب در بخش کشاورزی همزمان با دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

همایش تبیین خدمات انقلاب در بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، تیمور رنگیدن عصر امروز در جریان برگزاری همایش مذکور اظهار داشت: این همایش با همکاری جهاد کشاورزی، فرمانداری و نهادهای ذی‌ربط و ستاد دهه فجر شهرستان اجرا شده است.

وی، مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های کشاورزی را مهم‌ترین هدف برگزاری این همایش عنوان کرد و گفت: مشارکت مردم به اجرای پروژه‌ها تسریع می‌بخشد.

این مسئول ادامه داد: موضوع کم‌آبی یکی از مهم‌ترین مشکلات کشاورزان منطقه است که مردم مراجعات متعددی برای برطرف کردن این مشکل داشته‌اند.

وی اضافه کرد: پس از بازدید مسئولان استانی و وزارت مربوطه اجرای پروژه پمپاژ آب 5 قراء در این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

رنگیدن با بیان اینکه اجرای این پروژه آبی بالغ بر 42 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: با توجه به تورم و تحریم‌ها این مقدار اعتبار افزایش می‌یابد.

وی، خرید الکترو پمپ، لوله‌های فولادی و انجام مراحل پیمانکاری را از اقدام‌های انجام گرفته برای اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: سال گذشته فاز نخست این پروژه با صرف اعتبار بالغ بر 15 میلیارد ریال اجرایی شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی رودبار، اجرای این پروژه آب کشاورزی باغ‌های محلات کلشتر، گلدیان، داکدره، ویایه و رزگاه را تامین می‌کند.

وی، با تصریح بر اینکه تامین آب کشاورزی و توسعه باغ‌های زیتون از اهداف اجرای این طرح است، خاطرنشان کرد: توسعه 200 هکتاری اراضی فاقد پوشش از دیگر اهداف اجرای پروژه پمپاژ آب 5 قراء است.

رنگیدن، مشارکت و آشنایی مردم با پروژه‌ها و اهداف پروژه‌های جهاد کشاورزی را مهم عنوان خواند و گفت: اگر مردم این پنج محله میدانی وارد کار شوند این پروژه زودتر از موعد مقرر افتتاح می‌شود.

وی، اصلاح باغ‌های قدیمی 5 قراء را از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی رودبار برشمرد و گفت: اصلاح، هرس و نوسازی باغ‌های زیتون 5 قراء از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار، از آمادگی جهاد کشاورزی برای اعطای تسهیلات آبیاری تحت فشار خبر داد و اذعان داشت: دولت در راستای اجرای طرح آبیاری تحت فشار 85 درصد تسهیلات اعطا می‌کند و کشاورزان باید 15 درصد هزینه‌ها را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در صورت استقبال کشاورزان از سیستم آبیاری تحت فشار میزان اعتبارات جذب شده به دو برابر اعتبارات اجرای پروژه پمپاژ آب در این منطقه می‌رسد.

رنگیدن، از کشاورزان و باغداران این منطقه خواست تا با مشارکت و یکدلی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های جهاد کشاورزی همکاری کنند.

وی، پمپاژ آب به 5 قراء را یکی از پروژه‌های مهم و در دست اجرای جهاد کشاورزی رودبار عنوان کرد و یادآور شد: اجرای این پروژه تحولی عظیم در تولید و فرآوری زیتون ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول