اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

خواهران فعال قرآنی چهره‌های شاخص سال ایران هستند

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در حال حاضر خواهران فعال ایران در زمینه قرآن و موضوعات مربوط به آن به عنوان چهره‌های شاخص سال به شمار می‌روند و این افراد باید به تمامی دنیا معرفی شوند.

خواهران فعال قرآنی چهره‌های شاخص سال ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تقی رضایار ظهر امروز در آیین اختتامیه چهارمین دوره از مسابقات کشوری ابتهال و مدیحه‌سرایی  قرآن کریم در بخش خواهران اظهار داشت: برگزاری این دوره از مسابقات کشوری اذان و تواشیح با ایام‌الله دهه فجر متقارن شده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ملت ایران در 33 سال گذشته انقلابی به یاد‌ماندنی و فراموش‌نشدنی برای تمام مردم محسوب می‌شود، اضافه کرد: تربیت فعالان، نخبگان و چهره‌های شاخص قرآنی در سطح کشور از مهم‌ترین نتایج انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب زندگی، سعادت و کرامت انسان محسوب می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 14 قرن از عمر نزول این کتاب آسمانی می‌گذرد و انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین و مؤثر‌ترین فعالیت در راستای به صحنه آوردن قرآن کریم بوده است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی عدالت و قضاوت بر مبنای قرآن کریم انجام می‌شود و چنین حکومتی مانند جامعه اسلامی در دنیا وجود نداشته است، افزود: همچنین در جامعه اسلامی تعلیم و تربیت، تعیین رهبر و تدوین قانون اساسی بر اساس قرآن کریم صورت می‌گیرد.

رضایار با اشاره به اینکه قرآنی‌ترین قانون اساسی دنیا به جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد، تاکید کرد: قرانی‌ترین رهبر، مجلس و قوه قضائیه دنیا نیز به ایران اختصاص دارد و قرآن و موضوعات قرآنی در تمامی فعالیت‌های صورت گرفته در سطح کشور قابل مشاهده است.

وی به وجود فعالان و نخبگان قرآنی توانمند در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: قرآنی‌ترین چهره‌های قرآنی موجود در سطح دنیا نیز در ایران هستند و در حال حاضر قرآن کریم از کتابخانه‌ها و طاقچه‌های خانه‌ها بیرون آمده و در صحنه زندگی ایرانیان نقش‌آفرینی می‌کند.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان داشت: قرآنی‌ترین جوانان بر روی کره زمین نیز از کشور ایران هستند و اخلاق، رفتار و اعتقادات جوانان ایرانی قابل مقایسه با سایر جوانان موجود در دنیا نیست.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم با صحنه زندگی جوانان ایرانی آمیخته شده است، گفت: قرآن کریم معجزه پیامبر گرامی اسلام (ع) به شمار می‌رود و در حال حاضر اعجاز قرآن کریم نیز در زندگی انسان‌ها نقش‌آفرینی می‌کند.

رضایار اظهار داشت: وجود قرآن کریم در صحنه زندگی سبب رشد و پیشرفت جوانان در تمامی عرصه‌ها می‌شود و ایجاد عدالت، استکبار‌ستیزی، ظلم‌ستیزی و تحکیم بنیان خانواده از مهم‌ترین نتایج وجود قرآن کریم در صحنه زندگی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن از بینش و منش قرآنی جوانان ایرانی می‌ترسد، افزود: در حال حاضر کشور ایران به میزان بسیاری در معرض تهدید‌های دشمن قرار دارد و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران حاکی از این موضوع است.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه دشمن از دانشمندان هسته‌ای ایران می‌ترسد، تصریح کرد: هراس دشمن از این افراد به این دلیل است که دانشمندان هسته‌ای ایران پرورش‌یافته مکتب قرآن هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از هشت هزار امام‌زاده در سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است و ایران یکی از منحصر به فرد‌ترین کشور‌های اسلامی موجود در دنیا به شمار می‌رود.

رضایار با اشاره به اینکه جوانان ایرانی الگوی تمامی کشور‌ها هستند،تاکید کرد: وجود مفسر حقیقی قرآن در کنار حقیقت قرآن از ویژگی‌های کشور ایران است.

وی افزود: در حال حاضر خواهران فعال ایران در زمینه قرآن و موضوعات مربوط به آن به عنوان چهره‌های شاخص سال به شمار می‌روند و این افراد باید به تمامی دنیا معرفی شوند.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان داشت: این افراد باید در کنار سایر فعالیت‌های قرآنی به مفاهیم و معانی قرآنی بپردازند و قرآن را در سطح جامعه زنده کنند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول