اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی:

فرهنگ اهدای عضو در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی گفت: فرهنگ اهدای عضو باید برای التیام دردهای نیازمندان در جامعه نهادینه شود.

فرهنگ اهدای عضو در جامعه نهادینه شود

 حسن اشتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: باید در راستای ترغیب اقشار مختلف جامعه در این ارتباط گام برداشته شود تا دیدگاه مثبتی در افکار عمومی نسبت به این موضوع ایجاد شود و با قدم گذاشتن در این راه بیماران از مرگ حتمی نجات داده و با این اقدام خیرخواهانه یک گام به سوی خداوند نزدیک شوند.

وی تصریح کرد: در موضوع اهدای عضو هیچ‌گونه مشکل شرعی و قانونی وجود ندارد چرا که برای عملی کردن این علم پزشکی همه مسائل مورد توجه و بررسی قرار گرفته است از این‌رو انتظار می‌رود اصحاب رسانه برای تبیین این طب و مزایای آن برای اهدا‌کننده و عضوگیرنده ورود پیدا کنند تا مردم با این اقدام خیرخواهانه بیش از پیش آشنا شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسانه‌های جمعی وظیفه خطیری در ارتباط با ارتقای شاخص‌های سلامت بر دوش گرفته‌اند ولی آن طور که باید در جامعه و بین افکار عمومی تحول‌آفرین نیستند به طوری که امیدوار هستیم با دریافتن اهمیت موضوع نجات جان انسان‌ها و فرهنگ‌سازی اهدای عضو از اجساد و بیماران مرگ مغزی همت کنند لذا برای عملی شدن آن مسئولان انجمن برای ارائه اطلاعات و پاسخ به سئوال‌های همشهریان آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه دیالیز بیماران به شکل رایگان در آذربایجان غربی انجام می‌گیرد ادامه داد: در مناطق مختلف آذربایجان غربی 17 مرکز دیالیز وجود دارد که تعداد کثیری از این مراکز به دلیل زیاد بودن بیمار در ارومیه، خوی و میاندوآب راه‌اندازی شده‌اند و بیماران در این ارتباط خدمات رایگان دریافت می‌کنند که برای ارائه این خدمت باید از دولتمردان تقدیر کرد.

اشتری با بیان اینکه هر بار دیالیز کردن بیمار سه تا چهار ساعت طول می‌کشد ادامه داد: هر بار دیالیز کردن زمان و انرژی زیادی از بیمار و همراه وی سلب می‌کند از این‌رو می‌‌طلبد به راه‌اندازی یک بیمارستان با ویژگی‌های مناسب برای بهبود وضع روحی بیمار اهتمام شود تا فرد دیالیز در محیط آرام، شاد و مفرح این خدمت درمانی طولانی‌مدت را از پزشکان دریافت کند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی اهمیت پرداختن به موضوع پیشگیری مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: چنانچه این شیوه تفکر در بین مردم ایجاد شود هر چند وقت یک‌بار نسبت به تست و کنترل سلامتی خود از طریق مراجعه به پزشک مبادرت کنند از شیوع بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری شده و هزینه‌های درمانی گزاف به خانواده‌ها تحمیل نمی‌شود.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول