اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور توسعه همکاری علمی صورت گرفت

انعقاد تفاهمنامه میان محیط زیست خوزستان و دانشگاه شهید چمران

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از انعقاد تفاهمنامه همکاری‌های پژوهشی و آموزشی با دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد.

انعقاد تفاهمنامه میان محیط زیست خوزستان و دانشگاه شهید چمران

تورج همتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به جایگاه علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: انعقاد تفاهمنامه میان این دو دستگاه به منظور توسعه روابط پژوهشی و آموزشی انجام گرفته است.

وی همکاری متقابل، ‌تبادل نظر و مشترک شدن اطلاعات را از اهداف این تفاهمنامه دانست و افزود: انجام پروژه‌های تحقیقاتی زیست محیطی، تبادل اطلاعات علمی، فعالیت‌های علمی مشترک، برگزاری دوره‌های آموزشی و کارآموزی دانشجویان از دیگر اهداف این تفاهمنامه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تشکیل دبیرخانه کنسرسیوم گرد و غبار در دانشگاه شهید چمران افزود:‌ یکی دیگر از اهداف این تفاهمنامه حمایت، تبادل اطلاعات و استفاده از با این کنسرسیوم است.

وی با تأکید بر انجام تحقیقات علمی کاربردی اظهار داشت: در راستای این تفاهمنامه برای فعالیت‌های علمی تحقیقاتی با رویکرد عملیاتی و دانش‌بنیان تلاش می‌شود.

همتی ادامه داد: قصد داریم از نانوتکنولوژی در راستای کاهش آلودگی‌ها و تخریب‌های زیست محیطی به ویژه در پدیده ریزگردها استفاده کنیم.

وی هم‌چنین در مورد اینکه رشته محیط زیست در دانشگاه شهید چمران اهواز تدریس نمی‌شود، اظهار داشت: مذاکراتی برای راه‌اندازی این رشته در دانشگاه چمران و تأسیس پژوهشکده زیست محیطی صورت گرفته است که هنوز نهایی نشده است.

انتهای پیام/صا30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول