اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌جنوبی:

قاچاق کالا ترفند استکبار جهانی است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پدیده قاچاق کالا از ترفندهای استکبار جهانی است، گفت: بعد از اجرای تحریم‌ها و عدم تأثیرگذاری آن بر اقتصاد ایران پدیده قاچاق در دستور کار استکبار جهانی قرار گرفته است.

قاچاق کالا ترفند استکبار جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قلندری پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی دست‌اندرکار اعزام زائران استان خراسان‌جنوبی به عمره مفرده اظهار داشت: مقداری از کالاهای بدون کیفیت توسط حجاج و زائران عتبات وارد می‌شود که این کالاها علاوه بر نداشتن کیفیت، عوارض و تبعات غیر بهداشتی و حیاتی دارد.

وی، وارد کردن کالاهای خارجی را سبب ترویج استفاده از کالاهای خارجی و قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: این امر سبب آثار مخرب بر اقتصاد و تولید داخلی و اشتغال کشور وارد می‌کند.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مدیران کاروان‌ها و مسئولان شرکت‌های زیارتی و روحانیان کاروان‌ها باید با انجام کار فرهنگی در فرهنگ‌سازی از خرید کالاهای خارجی بی‌کیفیت و قاچاق کالا توسط زائران و حجاج خودداری کنند.

قلندری با بیان اینکه پدیده قاچاق کالا توطئه استکبار جهانی است، ادامه داد: پدیده کالای قاچاق و کالاهای بی‌کیفیت برای تضعیف اقتدار اقتصادی و به چالش کشاندن اقتصاد کشور در راستای جنگ نرم است.

وی بر کنترل بیشتر بار زائران و حجاج توسط مبادی گمرکی تأکید کرد و اظهار داشت: در بحث کنترل بار زائران و حجاج باید کنترل بیشتری توسط مبادی گمرکی و دیگر دستگاه‌های نظارتی صورت گیرد.

رئیس پلیس فرودگاه بیرجند نیز در این جلسه اذعان داشت: پلیس فرودگاه مانند سال‌های گذشته در سایت جدید فرودگاه آمادگی دارد به صورت جهادی خدمت‌رسانی به زائران و حجاج را برعهده بگیرد.

علی سعیدی ادامه داد: این امر می‌طلبد تا مدیران دفاتر زیارتی استان همکاری بیشتری در این زمینه با پلیس فرودگاه داشته باشند.

وی، اطلاع‌رسانی در مورد قاچاق کالا و حمل مواد مخدر توسط  حجاج و زائران را ضروری برشمرد و گفت: این امر می‌تواند در کاهش قاچاق کالا و مواد مخدر تأثیر بسزایی داشته باشد.

محسن عیدی‌زاده، مدیرکل فرودگاه بیرجند نیز در این مراسم با اشاره به انجام طرح‌های عمرانی و خدماتی در سایت جدید فرودگاه بیرجند افزود: افزایش واحدهای مختلف، افزایش فضای ترمینال فرودگاه و انجام پرواز هم‌زمان دو هواپیما را در راستای خدمت‌رسانی به مردم دانست.

ابوالفضل نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی نیز پدیده مواد مخدر را یکی از آسیب‌های مهم در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: این امر در سال‌های گذشته روند جدی به خود گرفته که باید با فرهنگ‌سازی این پدیده را در جامعه کاهش داد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول