اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی بم خبر داد

مایه‌کوبی 30 هزار راس دام در بم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی بم گفت: بیش از 30 هزار راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری‌های شاربن، آبله و ... واکسینه شدند.

مایه‌کوبی 30 هزار راس دام در بم

مسعود اسدی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: بیش از 30 هزار راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری‌های شاربن، آبله و ... واکسینه شدند.

اسدی‌پور گفت: این تعداد دام طی ایام‌الله دهه مبارک فجر واکسینه شدند و تعداد 13 هزار راس دام منطقه نیز داروهای ضد انگل رایگان دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: طی ایام‌الله دهه مبارک فجر درمانگاه‌های بخش خصوصی با اعزام دامپزشک به مناطق روستایی و عشایری این شهرستان بیش از 100 نوبت دام سبک و سنگین این مناطق را به صورت رایگان ویزیت کردند.

* ویزیت رایگان دام‌ها در زرند

رئیس دامپزشکی شهرستان زرند گفت: همزمان با ایام دهه فجر شبکه دامپزشکی زرند اقدام به تجویز و توزیع داروهای انگلی، سمپاشی اماکن دامی، ویزیت و نسخه‌پیچی رایگان در مناطق عشایری کرده است.

محمد جانباز افزود: انجام این عملیات‌ها موجب تداوم سلامت دام در استان شده و امنیت مصرف فرآورده‌های دامی را موجب و از خسارات وارد به دامداران جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح تمام مناطق عشایری زیر پوشش قرار می‌گیرد.

جانباز بیان داشت: شهرستان زرند دارای 140 هزار رأس دام سبک و سنگین است و اعتبار عملیات‌ها از محل اعتبارات خشکسالی دامپزشکی زرند که مبلغ 400 میلیون ریال است تأمین می‌شود.

*راه‌اندازی میز خدمت در شبکه دامپزشکی ریگان

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: با توجه به طرح تکریم ارباب‌رجوع و ارائه هر چه بهتر خدمات و راهنمایی لازم به دامداران و عشایر میز خدمت در شبکه دامپزشکی این شهرستان راه‌اندازی شد.

حجت‌الله جعفری اظهار داشت: با راه‌انداری این میز امکان آشنایی دامداران با اصول و ضوابط حرفه دامپزشکی و ارتقای اطلاعات علمی در این زمینه فراهم و امکان خدمات‌دهی بیشتر را تسهیل می‌کند.

وی افزود: با راه‌اندازی این میز کار دامداران در سریع‌ترین زمان ممکن و با کیفیت مطلوب انجام می‌شود.

جعفری بیان داشت: با توجه به اینکه یکی از اهداف مهم این شبکه در سال جاری مبحث آموزش با انجام اقدامات فنی بوده است، این روند موجب کاهش بیماری‌های دامی شهرستان و آشنایی مطلوب دامداران و عشایر نسبت به بیماری‌های دامی شده است.

وی از شهروندان خواست با رعایت اصول بهداشت دام و مبارزه با بیماری‌های دامی با شبکه دامپزشکی شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

جعفری بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 31 مورد کلاس آموزشی ویژه دامداران، عشایر و اصناف مرتبط با این حرفه در شبکه دامپزشکی این شهرستان برگزار شده است.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول