اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

تمام مذاهب اسلامی وهابیت را متروک می‌دانند

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تمام مذاهب اسلامی وهابیت را متروک دانسته و اعمال خبیث آنها را دور از منویات رسول گرامی اسلام(ص) و دشمن انبیای الهی تلقی می‌کنند.

تمام مذاهب اسلامی وهابیت را متروک می‌دانند

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، اظهار داشت: وحدت یکی از حرکت‌های پایه‌گذار برای وحدت، انسجام و یکپارچگی در جامعه اسلامی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: منادیان وحدت در جامعه شیعی و اهل سنت ضرورت جامعه اسلامی را وحدت تشخیص دادند و نداشتن وحدت را منفذی برای نفوذ بیگانگان به منظور ضربه زدن به یکپارچگی جامعه اسلامی برشمردند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: نبی مکرم اسلام(ص)، پیامبر همه بشریت و منادی رحمت برای همه عالم خلقت است و وجود نازنین وی اصحاب و یاران را از کینه‌توزی، دشمنی، اختلاف و کینه برحذر می‌داشت و به دیگر گرایی، مهرورزی و نداشتن تبعیض دعوت می‌کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های جامعه اسلامی گفت: پیامبر رحمة للعالمین صفاتی مانند عدالت، دوستی، مهرورزی و مهربانی را از ضروریات جامعه اسلامی برمی‌شمردند و این صفت‌ها را به همه انصار و مجاهدان در مدینه معرفی کرده بود.

رضوی‌مهر تصریح کرد: امروز باید در مقابل قدرت‌های استکباری و به ویژه لابی صهیونیسم‌ وحدت را جبهه مقاومتی بدانیم، دشمنان را مایوس و دوستان را امیدوار کنیم.

وی به آیه اشدا علی الکفار رحماء بینهم اشاره کرد و افزود: هر فرد مدعی اسلام‌گرا باید به این آیه عمل کند و هر دو گروه باید از حرکت، گفتار و نوشتار تفرقه‌افکنانه پرهیز کنند، زیرا امروز تفرقه در جامعه اسلامی خواسته دشمنان است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: تمام مذاهب اسلامی وهابیت را متروک دانسته و اعمال خبیث آنها را دور از منویات رسول گرامی اسلام(ص) و دشمن انبیای الهی می‌دانند.

وی عنوان داشت: مکتب الهام بخش اهل بیت(ع) به ما مدارا و دوستی را فرمان می‌دهد، بنابراین باید با تبعیت از ائمه معصومین(ع) راه وحدت را برای استقامت در جبهه حق و اسلام انتخاب کنیم.

رضوی‌مهر با اشاره به وظیفه علما گفت: علمای عامه و خواص باید نسبت به نقل احادیث و روایات از رسول گرامی اسلام(ص) همت کنند و از مسائلی که سبب تفرقه می‌شود بپرهیزند زیرا خواسته دشمنان رسول الله(ص) است که مسلمانان از وحدت به دور باشند.

وی عنوان داشت: لازم است میزگردها، جلسات و نکوداشت‌ها برگزار شود و از بزرگان به عنوان مشعل داران وحدت بهره‌مند شوند، زیرا راه آنها بهترین راه چاره برای نائل آمدن به وحدت بزرگ و تقریب اندیشه است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: هفته وحدت به معنای فضای آرامی است که همه مذاهب عقاید، آرا و نظراتشان را بیان کنند و سپس بدون اختلاف و تهمت همه اقشار را به قول احسن هدایت کنند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول