اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هشتمین روز دهه فجر

70 طرح عمرانی و خدماتی در اردبیل به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: همزمان با هشتمین روز از ایام‌الله دهه فجر در اردبیل 70 طرح خدماتی و عمرانی با 12 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

70 طرح عمرانی و خدماتی در اردبیل به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این افتتاح‌ها که پیش از ظهر امروز انجام شد در شهرستان مشگین‌شهر 53 طرح با 10 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شد.

این طرح‌ها شامل گازرسانی به هشت روستا با 4 میلیارد و 500 میلیون تومان، شش طرح برق‌رسانی با یک‌میلیارد تومان، افتتاح یک واحد آموزشی با 750 میلیون تومان، سالن ورزشی روستای احمدآباد با 450 میلیون تومان و پایگاه امداد جاده‌ای فخرآباد با 80 میلیون تومان است.

در پارس‌آباد نیز چهار طرح عمرانی با 2 میلیارد تومان به میمنت این ایام به بهره‌برداری رسید که شامل طرح آبیاری بارانی 182 هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان، ساختمان دانشگاه آزاد، مدرسه 14 کلاسه و کلنگ‌زنی یک واحد آموزشی در مجتمع مسکن مهر ب 800 میلیون تومان است.

در بخش هیر از توابع شهرستان اردبیل نیز با حضور فرماندار اردبیل پنج طرح شامل طرح هادی، بند انحرافی، 25 واحد مسکن مهر و ساختمان دهیاری با سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد و 100 میلیون تومان به همراه یک سالن ورزشی افتتاح شد.

در خلخال 14 واحد مسکن محرومان و مددجویان با 85 میلیون تومان صرف اعتبار، سه واحد مسکن مددجوئی در جعفرآباد این شهر و چهار طرح عمرانی در حوزه آبرسانی این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در سالگرد ایام افتخارآفرین پیروزی انقلاب اسلامی تصفیه‌خانه آب شرب روستایی و کتابخانه مشارکتی روستای انجیرلوی بیله‌سوار با 100 میلیون تومان اعتبار، ساختمان غسالخانه و حوزه مقاومت سپاه عنبران و همچنین 15 واحد مسکن مددجوئی کمیته امداد با 170 میلیون تومان اعتبار در نمین به بهره‌برداری رسید.

همچنین به میمنت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب انتقال برق به فرستنده تلویزیونی فاراب گیوی و چندین طرح آبخیزداری در روستای سکرآباد کوثر به همراه کارگاه تولیدی همیار بهزیستی با 280 میلیون تومان اعتبار در این شهرستان افتتاح شد.

همزمان با دهه فجر در نیر هم 15 طرح عمرانی با 2 میلیارد و 700 میلیون تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و دولتی افتتاح شد.

آبرسانی به روستای قائم‌آباد از توابع کورائیم که برای اجرای آن 50 میلیون تومان اعتبار صرف شده است به بهره‌برداری رسید که با افتتاح آن 100 خانوار این روستا از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شدند.

در این شهر همچنین ساختمان دارالقرآن‌الکریم افتتاح و گازرسانی به چهار روستا و همچنین شهرک تخصصی آب در نیر با 420 میلیون تومان اعتبار افتتاح شد.

 

مجتمع شهید بالازاده در گرمی کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در شهرستان مرزی گرمی طرح آبرسانی به 16 روستا افتتاح شد که برای اجرای آن با خط انتقال 60 کیلومتر بالغ بر یک‌میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است.

همچنین کلنگ احداث مجتمع شهید بالازاده گرمی با قدرت آبرسانی به 23 روستا به زمین زده شد که 380 کیلومتر خط انتقال این مجموعه است و با صرف یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان این پروژه شکل اجرایی به خود می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به میمنت ایام دهه فجر در کنار افتتاح طرح‌ها چند مسابقه ورزشی نیز در جای جای استان اردبیل برگزار شد.

در هشتجین با حضور 45 نفر یک دوره مسابقه شطرنج به روش سوئیسی در سالن شهید رجبی این شهر برگزار شد که در پایان مرتضی فتحی مقام نخست را به دست آورد.

در مسابقات ووشوی انتخابی باشگاه‌های گرمی نیز که به میمنت ایام دهه فجر برگزار شد 40 ورزشکار در چهار رده سنی به مسابقه پرداختند.

در مسابقه تیراندازی با اسلحه بادی نیز در شهرستان بیله‌سوار 20 نفر از خواهران حوزه بسیج این شهرستان به رقابت پرداختند که در پایان رقیه مهربان به عنوان نفر اول انتخاب شد.

در مسابقات فوتسال فجر که در نمین با حضور هشت تیم آغاز شد نیز در نخستین روز دو بازی برگزار و تیم وحدت و صنایع چوب نمین بر حریفان خود غلبه کردند.

در بازی فوتبال شهرداری اردبیل و نفت محمودآباد مازندران نیز که در ورزشگاه علی دایی اردبیل برگزار شد تیم فوتبال شهرداری اردبیل با نتیجه پر گل چهار بر یک حریف خود را شکست داد و در رده دوم لیگ دسته دو کشور قرار گرفت.

این بازی از مرحله برگشت برگزار شد و هم اکنون تیم شهردار اردبیل 28 امتیازی و در جایگاه دوم گروه یک فوتبال لیگ دسته دوم کشور قرار دارد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول