اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر صورت گرفت

بهره‌برداری از چند طرح جهاد کشاورزی در شهر مهربان

خبرگزاری فارس: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر چند طرح تولیدی و عمرانی جهاد کشاورزی در شهر مهربان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از چند طرح جهاد کشاورزی در شهر مهربان

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان صبح امروز طی مراسمی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، چند طرح تولیدی و عمرانی جهاد کشاورزی در شهر مهربان به بهره‌برداری رسید.

احد بصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب در این مراسم گفت: طرح پرورش گاو شیری با صدور موافقت اولیه و پروانه تاسیس توسط جهادکشاورزی و با معرفی به بانک کشاورزی شعبه مهربان برای پرداخت تسهیلات در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع در اراضی روستای آلان احداث شده است.

وی گفت: پروانه بهره‌برداری طرح پرورش گاو شیری اصیل در آبان ماه سال 90 به ظرفیت 100 راس مولد و 200 راس نهایی صادر و عملاً به بهره‌برداری رسیده است.

بصیری افزود: جمع تسهیلات پرداختی به مجری طرح برای احداث و تجهیز دامداری و خرید تلیسه از محل بنگاه‌های زودبازده اقتصادی شش میلیارد و 300 میلیون ریال و از محل بهینه سازی مصرف سوخت 400 میلیون ریال برای گازرسانی به واحد و خرید خودرو در مجموع به مبلغ  6 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده است، ضمن آنکه سرمایه‌گذار طرح مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال در طرح مشارکت داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی سراب با اشاره به مجموع هزینه و سرمایه‌گذاری 8 میلیارد و 200 میلیون ریالی در اجرای طرح پرورش گاو شیری اصیل در روستای آلان افزود: تاسیسات مسقف اجرا شده یک هزار و 682 متر مربع و تاسیسات غیر مسقف 1383 متر مربع است.

بصیری به پیش‌بینی تولید 420 تن شیر در این پروژه اشاره کرد و افزود: تولید سالیانه شیر خام 420 تن برآورد می‌شود که با توجه به قیمت کنونی بازار ارزش ریالی آن 2 میلیارد و 310 میلیون ریال پیش‌بینی می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی سراب با اشاره به پیش‌بینی تولید تلیسه مازاد در سال به تعداد 40 راس به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال، میزان اشتغالزایی ایجاد شده در این طرح را 10 نفر اعلام کرد.

* بهره‌برداری از لوله‌گذاری اراضی پایاب چاه‌های کشاورزی تعاونی تولیدی "ایوق"

بصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب مجموع اعتبار هزینه شده برای لوله گذاری اراضی پایاب چاه‌های کشاورزی تعاونی تولیدی "ایوق" در مجموع 5 میلیارد و 600 میلیون ریال است که از محل اعتبارت ملی سال‌های 88 و 90 تامین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سراب به افزایش صرفه‌جویی آب در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: با توجه به شنی بودن مسیر انتقال 30درصد تلفات انتقال آب برطرف شده و راندمان آبیاری از 25درصد به 55درصد رسیده است.

بصیری میزان سطح اجرای لوله‌گذاری اراضی پایاب چاه‌های کشاورزی تعاونی تولیدی "ایوق" را 265 هکتار اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح حدود یک سوم از کل اراضی پایاب چاه‌ها لوله‌گذاری شده است و میزان مشارکت کشاورزان در اجرای این طرح 917 میلیون ریال حدود 17درصد کل هزینه طرح را شامل می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سراب طول لوله‌گذاری انجام شده را بیش از 30 کیلومتر و تعداد سازه‌های آبگیر احداث شده را 201 سازه به همراه اتصالات و متعلقات مربوطه عنوان کرد و افزود: در کنار اجرای این طرح سه کیلومتر جاده بین مزارع  نیز احداث شده است.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول