اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌جنوبی

نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر گشایش یافت

خبرگزاری فارس: طی مراسمی نمایشگاه چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر همزمان با سراسر کشور در سالن شهرداری بیرجند آغاز به کار کرد.

نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: در این نمایشگاه تعداد 93 اثر از آثار هنرمندان استان‌های خراسان‌جنوبی، رضوی و شمالی به نمایش در آمده است.

محمد مطهری‌فر تعداد کل آثار این سه استان کشور را بالغ بر 307 اثر دانست و افزود: با توجه به فضای قرار گرفته در اختیار این نمایشگاه ما 93 اثر برتر را به نمایش عموم گذاشته‌ایم.

وی تعداد کل آثار در سطح کشور را بالغ بر 25 هزار و 852 اثر از 6 هزار و 14 هنرمند دانست و ادامه داد: این جشنواره از 10 بهمن تا 14 اسفند در 29 استان کشور برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: این جشنواره در 10 رشته خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، سفال و سرامیک، مجسمه‌سازی، عکاسی، پوستر، کاریکاتور، تصویرسازی و فیلم مستند تجسمی برگزار می‌شود.

مطهری‌فر افزود: این جشنواره در سه رشته کاریکاتور، عکاسی و پوستر به صورت بین‌المللی برگزار شده است.

وی ادامه داد: این جشنواره در سه بخش اصلی، جنبی و ویژه برگزار شده است که بخش ویژه جشنواره به بیداری اسلامی تعلق دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: با توجه به حساسیت منطقه، لازم است که کشورهای منطقه از جمهوری اسلامی اطلاعاتی داشته باشند که به همین دلیل این بخش در سال جاری به بخش‌های جشنواره اضافه شده است.

مطهری‌فر در پاسخ به این سؤال که چرا جشنواره‌های تئاتر و فیلم فجر در استان برگزار نمی‌شود، ابراز داشت: خراسان جنوبی بسترهای لازم برای برگزاری این جشنواره را ندارد.

وی افزود: در سطح استان فقط سالن آمفی تئاتر علامه فرزان استاندارد است که وجود یک سالن برای برگزاری یک جشنواره بین‌المللی کافی نیست، ولی تلاش خود برای برگزاری این چنین جشنواره‌ای را انجام می‌دهیم.

این نمایشگاه از امروز تا 27 بهمن ماه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 16.30 تا 19.30 برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول