اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله نوری‌همدانی و وزیر ارشاد

برگزیدگان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: کنگره مسجد،‌ کانون بصیرت و بیداری اسلامی با حضور آیت‌الله نوری‌همدانی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم برگزار و طی آن از برگزیدگان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم و تهران تجلیل شد.

برگزیدگان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کنگره مسجد،‌ کانون بصیرت و بیداری اسلامی، عصر جمعه با حضور آیت‌الله نوری‌همدانی و سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن‌های همایش‌های مدرسه دارالشفا قم برگزار شد.

در این مراسم که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، تعدادی از مسئولین فرهنگی استان و جمعی از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم و تهران حضور داشتند، حجت‌الاسلام صاحبی ضمن خیر مقدم به همه شرکت‌کنندگان گفت: انقلاب اسلامی موجب افزایش خودباوری در میان مسلمانان شده است بنابراین توجه به نقش مساجد در خصوص بصیرت‌افزایی سبب شکست دشمنان در مصادره انقلاب‌های منطقه خواهد شد.

دکتر تیجانی نویسنده مشهور مسلمان نیز در ادامه این کنگره به سخنرانی پرداخت و با اشاره به اهمیت بالای مساجد در اسلام و نقش گسترده آنها در مسائل سیاسی و اجتماعی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در برخی کشورها از جمله تونس شاهد گرایش مردم به مذهب تشیع هستیم و این امر حاصل پیروزی انقلاب اسلامی و مقابله ایران با قدرت‌های استکباری است.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران دیگر این مراسم بود که با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت بالای مساجد و کانون‌های فرهنگی در جذب جوانان گفت: باید با استفاده از این امکان به نشر معارف انقلاب اسلامی در سراسر جهان اقدام کنیم زیرا چشم جهانیان به جمهوری اسلامی دوخته شده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع تقلید نیز در این کنگره به سخنرانی پرداخت و با ذکر معارف موجود در دین اسلام تصریح کرد: مباحث سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و جهادی در اسلام دارای اهمیت بالایی هستند زیرا اسلام مجموعه‌ای از این معارف است ضمن اینکه اعتراضات مردمی در کشورهای مسلمان و غربی همگی به دلیل اسلام‌خواهی آنان است زیرا هیچ دینی جز اسلام توان پاسخگویی به نیازهای بشر امروز را ندارد.

تجلیل از برگزیدگان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم و تهران برنامه پایانی کنگره مسجد، کانون بصیرت و بیداری اسلامی بود که با اهدای جوایزی از مسئولان این کانون‌ها تقدیر شد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول