اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه:

مردم به برگزاری مراسم بر مزار شهدا سوق داده شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: برای گرامیداشت یاد شهیدان، مسئولان مردم را برای برگزاری مراسم بر سر مزار شهدا سوق دهند تا مطالبات معنوی شهدا و خانواده‏های آنها محقق شود.

مردم به برگزاری مراسم بر مزار شهدا سوق داده شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران سعید افشارنادری در جمع مردم شهرستان فیروزکوه ضمن قدردانی از حضور مردم شهرستان فیروزکوه در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: راهپیمایی امسال باشکوه و پرنشاط برگزار شد.

وی ادامه داد: همان‌طور که مردم در عرصه‏های مختلف گذشته وفاداری خود به انقلاب را اعلام و با نظام تجدید میثاق کردند، در این راهپیمایی نیز حضور یافتند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: همه مسئولان و نهادها برای حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن تلاش کردند.

افشارنادری تصریح کرد: مردم صاحبان اصلی این نظام و انقلاب هستند و مسئولان تنها می‏توانند آنها را ساماندهی کنند و در زمینه نحوه حضور آنها در راهپیمایی مدیریت و نظارت‏های لازم را انجام دهند و به صورت سیار، پیامکی، تلفنی و ... اطلاع‏رسانی کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‏های مختلف از تریبون‏های مختلف در مساجد، فرهنگسراها و سطح شهر برای پیاده کردن فرهنگ انقلاب و آگاه‏سازی مردم از دلایل حضور آنها در راهپیمایی استفاده و با نصب بنرها و چاپ بروشورها بین مردم شهرستان فیروزکوه فرهنگ‏سازی کردند و عکس‏هایی از دوران انقلاب در اختیار مردم قرار دادند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب متولی اصلی و پرچم‏دار برگزاری راهپیمایی‏ها و چنین مراسمی، سپاه پاسداران است که همچون سال‏های گذشته از امکانات، سربازان و ظرفیت‏های خود برای برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی 22 بهمن امسال بهره گرفت.

افشارنادری ضمن قدردانی از راهنمایی و رانندگی برای خالی کردن مسیر راهپیمایی از خودروها ادامه داد: دستگاه‏هایی همچون هلال‌احمر، سپاه پاسداران و سایر نهادها نیز تدارکات لازم را برای مردم در نظر گرفتند.

وی همچنین از اصناف و مغازه‏داران و سایر اقشار جامعه برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی کرد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه عنوان کرد: دانش‏آموزان، ورزشکاران، مدیران، کارمندان، کارگران، بسیجیان، دانشجویان، اساتید و عوامل اجرایی و خدماتی در این راهپیمایی حضور یافتند و با فریاد شعارهای ضداستکباری حماسه‏ای دیگر خلق کردند که جای سپاسگزاری دارد. 

افشارنادری با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی افزود: عواملی همچون وجود رهبری آگاه و هوشمند، وحدت و انسجام مردم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از عوامل پیروزی انقلاب است که باید از آنها به‌عنوان یک میراث فرهنگی حفاظت کنیم و آنها را به نسل‏های آینده انتقال دهیم. 

وی اظهار کرد: نسل‏های بعدی می‏آیند و به دنبال پاسخ سئوال خود می‏روند و در ادامه به معنای عمق جانفشانی و از خودگذشتگی شهیدان پی می‏برند و اهداف آنها را دنبال می‏کنند و خود را در رسیدن به اهداف شهیدان سهیم می‏دانند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: قطعا باید امروز به گونه‌ای عمل کنیم که همواره نام و یاد شهیدان زنده بماند و با برگزاری یادمان‏های شهدا و عطرآگین کردن گلزارهای آنها روح آن عزیزان را شاد و از خانواده‏های دل شکسته آنها تجلیل کنیم.

افشارنادری افزود: تمام مردم و مسئولان باید در جمع خود به خانواده‏های معظم شهدا دلگرمی بدهند و به آنها نشان دهیم که همواره شهیدان برای ما و انقلاب اسلامی مهم هستند و نام، یاد و وجودشان بر این انقلاب سایه‏انداز است.

وی اضافه کرد: تمام دستگاه‏های متولی از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، متولیان روستاها از جمله شوراها، دهیاران، بخشداران و سایر مسئولان هر ساله به رسم یادبود و تقدیر از خون پاک شهدای گرانقدر در شهرها و روستاها و به منظور ساماندهی بیشتر دستی بر بنای گلزار آنها بکشند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: در صورت نیاز تعمیرات، مسقف کردن مزارها برای دور بودن از بارش، باد و ...، چراغانی کردن و ثبت و نوشتن نام شهیدان به صورت واضح انجام شود.  

افشارنادری گفت: مسئولان مردم را برای برگزاری مراسم بر سر مزار شهدا سوق دهند تا مطالبات معنوی شهدا و خانواده‏های آنها محقق شود.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول