اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش قم عنوان کرد

حمایت از ناشران فعال در چاپ کتاب کودک و نوجوان

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش قم ضمن تقدیر از برگزاری نخستین جشنواره ملی انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان، بر حمایت هر چه بیشتر از ناشران فعال در این عرصه تاکید کرد.

حمایت از ناشران فعال در چاپ کتاب کودک و نوجوان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های کتاب استان قم، ناصر حمزه‌ای اظهار داشت: برگزاری جشنواره ملی انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان سبب ارتباط بیشتر دانش‌آموزان با محتوای کتاب‌ها و آشنایی آنها با ناشران جدید می‌شود.

وی با اشاره به گستردگی وسایل ارتباطی گفت: با وجود این ابزارهای جدید، کتاب هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود و دانش‌آموز می‌تواند ارتباط صمیمی‌تری با آن برقرار کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش قم تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌ در سطوح مختلف سبب عرضه کتاب‌های جدید و استعدادهای نو می‌شود و جشنواره انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان نیز اقدامی است که در همین راستا برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت: نبوغ افراد در نوشتن داستان و رمان و نقاشی در کتاب‌های کودک باید جایی خود را نشان دهد و نمایشگاه کتاب بهترین مکان برای شناخت استعدادهاست.

حمزه‌ای به ویژگی‌های یک کتاب خوب اشاره کرد و افزود: برای بررسی یک کتاب خوب در وهله اول باید به محتوای آن توجه کرد.

وی تصریح کرد: باید بررسی کرد که آن کتاب تا چه اندازه با آرمان‌ها و ارزش‌های پذیرفته شده یک فرهنگ هم‌خوانی دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش قم ادامه داد: روان‌نویسی از دیگر ویژگی‌های یک کتاب خوب است، اینکه کتاب چگونه توانسته با مخاطب خود ارتباط برقرار کند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در رمان نویسی این مقوله بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی توجه به گرافیک و طراحی روی جلد را نیز در انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان موثر دانست و افزود: همه این زیبایی‌ها کمک می‌کند تا یک کودک به محتوای کتاب هدایت شود.

حمزه‌ای با بیان اینکه باید کتاب‌ها را به گونه‌های مختلف تقسیم بندی و ارزیابی کرد عنوان داشت: در مجموع محتوای کتاب‌ها رو به رشد است و توانمندی‌های جدیدی در این عرصه خود را نشان می‌دهد که باید از آنها حمایت کرد.

وی تاکید کرد: بهترین راه هدایت فکری نسل جدید ارائه و ترویج این ارزش‌ها و فرهنگ‌های پذیرفته شده به وسیله کتاب است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش قم ابراز داشت: ممیزی‌ها و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که مجوز چاپ کتاب را صادر می‌کنند باید بیشتر نظارت کرده و مراقبت کنند تا کودکان ما ناخواسته به سمت و سویی نروند که برخلاف ارزش‌های ملی ما باشد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول