اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسفند ماه سال جاری صورت می‌گیرد

اصلاح سامانه ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان گفت: سامانه طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی استان زنجان در اسفند ماه سال جاری اصلاح می‌شود.

اصلاح سامانه ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در زنجان

اسماعیل حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه سامانه طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی، یک سامانه عمومی است، اظهار داشت: در این سامانه فیلد‌های دانش‌آموزی و دانشجویی اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در دانشگاه‌های آزاد و پیام نور استان زنجان نیز اجرا می‌شود.

رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان با اشاره به اینکه این طرح در قالب واحدهای درسی دانشجویان به آن‌ها ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: بعد از سنجش دانشجویان برنامه‌های مورد اجرا در دانشگاه‌ها تعریف و با همکاری مسئولان دانشگاه‌ها به مرحله اجرا درمی‌آید.

وی با بیان اینکه آموزش قرآن توسط اتحادیه موسسات قرآنی باید توسط دانشگاه‌ها به عنوان یک واحد اجباری برای دانشجویان لحاظ شود، اضافه کرد: دانشجویانی که نیاز به آموزش قرآن دارند، آموزش می‌بینند.

حسینی با اشاره به اینکه از یکم تا بیستم اسفند ماه سال جاری طرح سنجش میزان باسوادی دانشجویان اجرا می‌شود، ادامه داد: تا پایان سال تحصیلی 91 طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در دانشگاه‌ها پایان می‌یابد.

وی با بیان اینکه 25 درصد از افرادی که در طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی شرکت کرده‌اند، افراد عادی و خانواده‌ها محسوب می‌شوند، خاطر نشان کرد: استقبال از این طرح بسیار عالی بوده است.

رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان، یک هزار مربی قرآنی مورد بازآموزی قرار گرفتند، افزود: این مربیان هشت ساعت مورد آموزش قرار گرفتند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول