اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه سوم سال 90

4 باند قاچاق آثار تاریخی در آذربایجان‌شرقی متلاشی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: با تلاش یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی استان، در سه ماهه سوم سال 90، چهار باند قاچاق آثار تاریخی در استان متلاشی شد.

4 باند قاچاق آثار تاریخی در آذربایجان‌شرقی متلاشی شد

 تراب محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه در سه ماهه سوم سال 90، چهار باند قاچاق آثار تاریخی در استان متلاشی شد، اظهار کرد: در انجام این عملیات‌ها، 33 نفر از اعضای این باندها دستگیر و 12 مورد شامل 71 قلم کشف شد.

وی با بیان اینکه این کشفیات شامل حفاری‌های غیرمجاز می‌شود، تصریح کرد: در این مدت مجموعا سه هزار و 580 مورد سرکشی انجام شد که بیشترین کشفیات در این بازرسی‌ها مربوط به شهرستان‌های تبریز، اهر، اسکو، بستان‌آباد، مرند، میانه و چاراویماق می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: در این بازه زمانی در استان شاهد بروز جرائمی مانند تخریب، سرقت، ساخت و ساز غیرمجاز و تجاوز به حریم نبوده‌ایم.

محمدی ضمن تقدیر از گشت تلفیقی ناجا در انجام بازرسی‌ها اظهار کرد: انجمن‌های میراث فرهنگی در شناسایی، محافظت و جلوگیری از بروز جرائم میراث فرهنگی و آثار تاریخی در استان نقش بسزایی داشته و یگان حفاظت میراث فرهنگی را در این امر به خوبی یاری رسانده‌اند.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول