اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرمانده مرزبانی سیستان ‌و بلوچستان خبر داد

جلوگیری از قاچاق 156 هزار لیتر سوخت در سیستان ‌و بلوچستان

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی مرزبانی سیستان‌ و بلوچستان گفت: مرزداران سیستان و بلوچستان موفق شدند از قاچاق بیش از 156 هزار لیتر سوخت جلوگیری و میلیاردها ریال سرمایه ملی را به کشور باز گردانند.

جلوگیری از قاچاق 156 هزار لیتر سوخت در سیستان ‌و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی سیستان و بلوچستان، احمد شهرکی اظهار داشت: مرزبانان این فرماندهی مستقر در هنگ‌های مرزی و یگان‌های تکاوری و رزمی در راستای کنترل مرز و برخورد با متجاوزان و قاچاقچیان ضمن انجام کارهای گسترده اطلاعاتی و بهره‌گیری از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی، طی یک هفته گذشته موفق به کشف ده‌ها هزار لیتر سوخت قاچاق شدند.

وی افزود: مرزبانان غیور این استان در راستای مبارزه با مواد مخدر با کنترل دقیق مسیرهای مواصلاتی به چندین دستگاه خودرو وانت تویوتا، موتورسیکلت و تعدادی از عابران پیاده که قصد وارد کردن مواد مخدر به داخل کشور را داشتند مشکوک و در عملیات غافلگیرانه با توقیف دو دستگاه خودرو و دستگیری چهار نفر قاچاقچی در این مدت موفق به کشف 408 کیلوگرم انواع مواد مخدر شدند.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی مرزبانی سیستان‌ و بلوچستان ادامه داد: 39 نفر متهم به قاچاق کالا و سوخت نیز با توقیف 44 دستگاه خودرو و شناور حامل مواد سوختی و 20 دستگاه وسیله نقلیه حامل کالای قاچاق شناسایی و دستگیر شدند که در نتیجه 156 هزار و 889 لیتر فرآورده‌های سوختی و مقادیر زیادی کالای قاچاق از آنان کشف و ضبط شد و از خروج میلیاردها ریال سرمایه ملی از کشور جلوگیری شد.

شهرکی بیان کرد: کشف 2 تن و 880 کیلوگرم برنج قاچاق طی هفت روز گذشته نیز حاصل عملیات مرزبانان سیستان و بلوچستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا بوده است.

وی همچنین از دستگیری متجاوزان مرزی و اتباع بیگانه خبر داد و گفت: در راستای مقابله با متجاوزان مرزی و برخورد با هر گونه ترددهای غیرمجاز مرزی، مرزبانان پر تلاش این فرماندهی موفق شدند با دستگیری 10 قاچاقچی انسان و توقیف شش دستگاه خودرو حامل در این مدت، 218 نفر اتباع بیگانه و متجاوز مرزی و 30 عابر غیرمجاز را دستگیر و در این راستا 2 هزار و 29 نفر را از کشور طرد کنند.

انتهای پیام/صا30/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول