اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

در گفت‌وگو با فارس درباره کمک 18 میلیونی سعودی ها به شورای سبز

بذرپاش: فتنه‌گران آلت دست رژیم شیعه‌کش سعودی شده‌اند

خبرگزاری فارس: صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز معتقد است که توافق اخیر آل سعود با فتنه‌گران ایرانی در «الجنادریه» یک تقسیم کار جدید در راستای توافقات گذشته است.

بذرپاش: فتنه‌گران آلت دست رژیم شیعه‌کش سعودی شده‌اند

مهرداد بذرپاش صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در جشنواره الجنادریه دربار سعودی برخی عناصر پیدا و پنهان فتنه را فراخواند و توافقاتی میان آنان حاصل شد، که این موضوع را می‌شود از چند منظر ارزیابی کرد.

وی به اشتراکات عقیدتی آل سعود و فتنه‌گران در قبال تحولات منطقه اشاره کرد و افزود: در منطقه خاورمیانه 2 جریان عمده سیاسی وجود دارد که هر 2 جریان حول موضوع فلسطین وجود پیدا کرده‌اند. این 2 جریان همان جریان مقاومت و جریان سازش هستند. جریان مقاومت معتقد به حذف رژیم صهیونیستی و جریان سازش معتقد به پذیرش صهیونیست‌ها هستند.

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز تصریح کرد: به مراتب و به وضوح مشاهده شده که در قبال تحولات مهم منطقه‌ای عناصر تشکیل دهنده جریان‌های مقاومت و سازش، رفتارهای متناسب با اهداف خود را دنبال می‌کنند.جریان مقاومت با محوریت و مرکزیت ایران، سوریه، لبنان و دولت مردمی حماس و با پشتوانه ملت‌های منطقه به فعالیت می‌پردازند و در مقابل، جریان سازش با محوریت عربستان سعودی و با حضور برخی شیوخ عرب، به تقویت دولت خودگردان محمود عباس می‌پردازند و قطعاً از موهبت‌های همیشگی آمریکا و غرب برخوردار است.  البته می‌دانیم که ریشه این جریان همان آمریکاست که سال‌هاست منافع حکام را به منافع رژیم صهیونیستی گره زده است تا در مواقع ضروری اقدامات آنها مستقیم یا غیرمستقیم موجب تقویت رژیم صهیونیستی شود.

این فعال سیاسی اضافه کرد: آمریکا طی سال‌های اخیر برنامه‌های گسترده‌ای را در منطقه آغاز کرد که همه این برنامه‌ها در راستای تضعیف جریان مقاومت و تقویت سازشکاران بود. آنها در ایران به عنوان قلب مقاومت اسلامی فتنه‌انگیزی می‌کنند تا تمرکز جمهوری اسلامی را از منطقه به تحولات داخلی منتقل کنند. در لبنان آنها دائما دولت قانونی حامی مقاومت را با تقویت 14 مارس و با ترفندهایی مانند دادگاه حریری و حمایت‌های گسترده خارجی به چالش می‌کشانند.

بذرپاش ادامه داد: آنها به شیوه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا مانع تثبیت حکومت مردمی عراق شوند چرا که می‌ترسند کابوس آمریکا که از زبان پادشاه اردن تحت عنوان "هلال شیعی" بیان شده محقق شود. در فلسطین آنها به شیوه‌های ناجوانمردانه نسبت به مردم غزه بی‌تفاوتی نشان دادند تا جنایت‌های جنگ 22 روزه لبنان هم بعدها مشخص شد که سازشکاران با ماشین جنگی رژیم صهیونیستی چگونه همکاری می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: در تمامی این اتفاقات شبکه سیاسی و رسانه‌ای جریان سازش هم‌گام عمل کردند و نوعی هم‌افزایی را در دستور کار داشتند. شما دیدید که در جریان فتنه 88 از آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی گرفته تا عربستان سعودی و برخی حکام عربی علنا و عملا از فتنه‌گران حمایت می‌کردند.

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز همچنین گفت: به مرور مشخص شد آل سعود بخشی از دلارهای نفتی خود را خرج هزینه‌های انتخاباتی آقایان کرده است. جریان سازش و فتنه که اهداف مشترکی در قبال مقاومت دارند، به اندازه‌ای بود که محمود عباس هم برای کمک به یکی از سران فتنه توصیه‌های 50 میلیون دلاری می‌کرد. اینها همه نشان از باورهای مشترک فتنه و سازش دارد.

بذرپاش اضافه کرد: ما در ایران بارها شاهد بودیم که فعالان سیاسی یکی ازجریان‌ها که بعدها فتنه از دل این جریان متولد شد به لطایف الحیل نسبت به حمایت‌های ایران از حماس و حزب‌الله مخالفت می‌کردند. ما شاهد بودیم که روزنامه‌هایشان از جوانان متدین حزب‌الله تحت عنوان تروریست یاد می‌کردند.

وی افزود: ما هنوز یادمان نرفته در کدام دولت به دنیس راس نامه می‌نوشتند و تضمین می‌دانند حمایت‌ها از حماس برداشته و حزب‌الله خلع سلاح شود. هنوز زمان زیادی نگذشته که صحبت‌های یکی از سران فتنه در ایام انتخابات را فراموش کنیم که نسبت به سیاست‌های نظام در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان معترض بود و همه به یاد دارند در کدام مناظره انتخاباتی، از سیاست‌های نظام علیه رژیم صهیونیستی انتقاد می‌شد و مهمتر از همه اوج هماهنگی فتنه‌گران و سازشکاران در راهپیمایی روز قدس آشکار شد آنجا که فتنه‌گران با شعار "نه غزه نه لبنان"‌دقیقا منویات جریان سازش را در پایتخت مقاومت اسلامی گفتند.

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز به تحولات اخیر منطقه و بیداری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: بیداری اسلامی ناگهان همه معادلات را به هم زد. آمریکا تا پیش از بیداری اسلامی تمرکزش بر حکام و دولت‌های عربی بود و در مقابل ایران تمامی تمرکز خود را بر ملت‌های منطقه قرار داد. بیداری اسلامی دولت‌ها یعنی سرمایه‌های آمریکا را از بین برد و آمریکا در منطقه دچار آسیب شد.

بذرپاش در ادامه گفت: هزیمت آمریکا در اثر بیداری اسلامی در واقع شکست همه سازشکاران بود. همه دنیا دیدند در مصر انقلابی فقط به 2 سفارتخانه حمله شد و این سفارتخانه‌ها عبارت بودند از سفارت‌های رژیم صهیونیستی و آل سعود؛ آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت از تثبیت انقلاب‌ها و استقرار دولت‌های انقلابی در منطقه نگرانند چرا که خوب می‌دانند اولویت اول همه ملت‌های منطقه نابودی غده سرطانی رژیم صهیونیستی است و این یعنی تقویت جریان مقاومت.

وی افزود: جریان سازش مجددا دست به کار شده است و دیدیم که به صورت ویژه در سوریه به عنوان خط مقدم مقاومت فتنه‌انگیزی می‌کنند. همزمان با چراغ سبز آمریکا می‌بینیم که عربستان به بحرین لشکر کشی می‌کند و دیکتاتور یمن را مورد حمایت قرار می‌دهد. اینها توجیهی به افکار عمومی ندارند چرا که اساسا بنیان حکومت آنان بر مردم سالاری نیست.

مهرداد بذرپاش در ادامه به مرحله جدید بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش‌های بیداری اسلامی در تهران که ابتکار مقام معظم رهبری است در واقع نقشه راه انقلاب‌های منطقه را ترسیم کرده است و ما می‌بینیم که انقلاب‌ها به نوعی هماهنگی و انسجام در تحقق اهدافشان نزدیک شده‌اند. در این میان انقلابیون بحرین و یمن هم به شعارها و اهداف خود را تبیین کرده و مرحله جدیدی از مبارزه را شروع کرده‌اند. فضای مقاومت به گونه‌ای شده است که شرق عربستان هم مدتی است به صورت مداوم صحنه اعتراض مردم به ال سعود است.

بذرپاش ادامه داد: دیروز مردم قطیف شعار "مرگ بر آل سعود" سر دادند. در بحرین هم مردم مرگ بر آل خلیفه می‌گویند. حمد بن خلیفه پادشاه بحرین امروز در مصاحبه‌ای که اشپیگل منتشر کرده است، اذعان کرده که مردم کشورش شعار "زنده باد خامنه‌ای" سر می‌دهند و آنها نمی‌توانند این شعار را تحمل کنند.

این فعال سیاسی ادامه داد: اینها همه نشان می‌دهد بیداری اسلامی به نوعی انسجام و شور جدید رسیده است و این شور مقاومت از مرزهای پایگاه جریان سازش به درون خاک این کشور رسیده است. بی‌دلیل نیست پادشاه سعودی شرایط منطقه را ترسناک می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون با در نظر گرفتن این شرایط می‌توان به راحتی توافق ننگین و خیانتبار «الجنادریه» را ارزیابی کرد. ماجرا خیلی واضح است؛ شاه عربستان دارد صدای انقلاب مردمش را می‌شنود. آنها دست به هر اقدامی می‌زنند تا مانع این حرکت انقلابی بشوند و چه اهرمی مهمتر از اخلال در مرکز فرماندهی جریان مقاومت.

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز تصریح کرد: توافق با فتنه‌گران برای سازماندهی یک ناآرامی در ایران در واقع نیاز مبرم آل سعود و رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی است. آنها به دنبال ایجاد یک ناآرامی در ایران هستند تا هر طور که شده با استفاده از جنجال‌های رسانه‌ای خود بار دیگر انحراف افکار عمومی منطقه از ماهیت انقلاب‌های منطقه را دنبال کنند.

پذرپاش اضافه کرد: دوستان آل سعود در ایران که طی چند سال اخیر مورد حمایت‌های مالی قرار گرفتند و از لحاظ ماهیت هم اشتراکات فراوانی دارد اکنون این وظیفه را بر عهده گرفته‌اند. این یک موضوع عجیب و یا جدید نیست. بنده حتی پیش بینی می‌کنم فتنه‌گران حمایت‌های نیمه علنی خود از ناآرامی‌های سوریه را نیز علنی کرده و در موضوع سوریه هم مستقیماً دست به کار شوند.

وی افزود: مشاهده این رفتار فتنه‌گران انسان را به یاد گروهک منافقین می‌‌اندازد که در قبال حمایت‌های مالی چه خیانت‌های بزرگی را در قبال ایران انجام دادند. آنها با گدایی از امثال صدام و آمریکا منفور ملت ایران شدند.

"البته آنچه در راهپیمایی 22 بهمن آشکار شد، نشان می‌دهد جریان سازش به شدت هراسان است و به دنبال آن است که تا پیام این حماسه ملی موجب پرشورتر شدن بیداری اسلامی نشود و به همین دلیل فتنه‌گران به دنبال تکرار سناریوی خفت بار 25 بهمن 89 هستند که در واقع اوج خیانت و سرسپردگی آنان را نشان داد."

مهرداد بذرپاش در خاتمه گفت: اینها یعنی جریان سازش و دنباله ایرانی آنها، بدون شک هیچ نتیجه‌ای از این اقدامات نخواهند گرفت و آن چیزی که می‌ماند آبروریزی و آشکار شدن یک خیانت دیگر برای جریانی است که در ایران با ادعای خط امام آمد اما این روزها آلت دست و گدای دربار آل سعود در حال سقوط و شیعه کش شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول