اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

2 نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون دو نفر بر اثر سوختگی در این استان جان خود را از دست داده‌اند.

2 نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند

منصور فیروزبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون دو نفر بر اثر سوختگی در این استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد یک نفر مرد و یک نفر زن بودند، گفت: بیشترین مرگ ناشی از سوختگی با آمار یک نفر در ماه‌های اردیبهشت و تیر ثبت شده است.

فیروزبخت در ادامه همچنین با اشاره به آمار گاز گرفتگی در این استان، بر ضرورت رعایت نکات ایمنی از سوی خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: گـازگرفتگی یکی از حوادث تلخی است که هر از چندگاهی در یکی از مناطق این استان رخ می‌دهد، این حادثه تلخ که به نوعی نتیجه بی‌توجهی به توصیه‌های ایمنی در هنگام استـفاده از وسایل گاز سوز است در فصول سرد سال افزایش می‌یابد.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری طولانی بودن دوره سرما و کاهش دمای هوا را از مهم‌ترین خصوصیات بخش سردسیری استان برشمرد و گفت: این مسئله موجب استفاده طولانی مدت از وسائل گرمایی می‌‎شود که برهمین اساس رعایت نکردن نکات ایمنی ماننـد ناآگاهی آنها از بسته بودن دودکش بخاری موجب بروز اتفاقات ناگوار بسیاری می‏شود.

وی با اشاره به بی رنگ و بی‌بو بودن گاز منوکسید کربن، گفت: عمده‌ترین منبع تولید گاز منوکسید کربن سوختن ناقص نفت و گاز به ویژه در محیط‌های بسته و کم اکسیژن است.

فیروزبخت افزود: استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های مستعمل یا دارای نقص فنی و بدون دودکش و وسایل حرارتی غیراستاندارد در منزل بیشترین عوامل منجر به مسمومیت با گاز منوکسید کربن است.

وی در ادامه همچنین با بیان اینکه تنها چهار درصد آمار مراجعان به پزشکی قانونی مربوط به اجساد است نامعلوم یا مشکوک است، گفت: این در حالی است که 96 درصد مراجعان این سازمان شامل حوزه‌های نزاع‌ها و تصادفات منجر به جرح، معاینات روان‌پزشکی، معاینات تحمل کیفر شلاق است.

فیروزبخت خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی یکی از مهم‌ترین و توانمندترین بازوهای کارشناسی نظام قضایی است که وظیفه آن بهره‌گیری از آخرین روش‌های تشخیصی تکنیکی و فناوری روز دنیا در راستای کشف حقیقت و اجرای عدالت است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول