اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق قرض‌الحسنه مهر کرمان خبر داد

استفاده 2 هزار و 700 نفر از تسهیلات اشتغالزایی صندوق مهر کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا (ع) استان کرمان گفت: در سال جاری بیش از 2 هزار و 700 نفر از تسهیلات اشتغالزایی این صندوق استفاده کرده‌اند.

استفاده 2 هزار و 700 نفر از تسهیلات اشتغالزایی صندوق مهر کرمان

بهرام لطیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: سال جاری بیش از 2 هزار و 700 نفر با اعتباری بالغ بر 257.6 میلیارد ریال از تسهیلات اشتغالزایی صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا (ع) استفاده کرده‌اند، البته این افراد به غیر از کسانی هستند که از بخش سپرده‌گذاری تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی ابراز داشت: صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا (ع) از سال 85 در دولت کریمه نهم با ادغام صندوق حمایت از فرصت‌های شخصی، صندوق ازدواج جوانان و صندوق توسعه اشتغال روستایی و با هدف ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری آغاز به کار کرد.

لطیفی عنوان کرد: از ابتدای سال 85 تا به امروز بالغ بر یک هزار و 300 میلیارد ریال در استان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده‌ایم.

وی بیان داشت: در بحث تسهیلات ازدواج نیز از بدو تأسیس تا ابتدای سال 88 تعداد 140 هزار نفر در استان ساماندهی  و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

لطیفی تصریح کرد: عملکرد صندوق در بحث ساماندهی تسهیلات ازدواج موجب شد که از سال 88 به بعد به طریق مشابه و از طریق سایت بانک مرکزی زوج‌های جوان اقدام به ثبت‌نام و دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل می‌کنند.

میر‌کل صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا (ع) استان کرمان گفت: در بحث مشاغل خانگی 5 هزار و 700 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که برای 4 هزار و 800 نفر مجوز صادر شده و به بانک‌ها‌ی عامل معرفی شده‌اند.

وی افزود: در بحث اشتغال نیز تا‌کنون علاوه بر ثبت‌نام اینترنتی در سایت صندوق، با دستگاهای اجرایی از جمله کمیته امداد، بهزیستی، سازمان امور زندان‌ها، فنی و حرفه‌ای و سایر سازمان‌ها و ادارات تفاهمنامه‌ایی را منعقد کرده است که این امر برای رفع دغدغه‌های شغلی اقشار مختلف جامعه صورت پذیرفته است.

لطیفی خاطرنشان کرد: صندوق بر حسب تفاهمنامه‌ها با دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری تا‌کنون به 200 روستای مناطق محروم استان تسهیلات اشتغال با کارمزد صفر یا یک درصد پرداخت کرده است.

وی عنوان کرد: در شعب دریافت و پرداخت قرض‌الحسنه  تقریبا 20 هزار نفر افتتاح حساب کرده‌اند و از محل همین سپرده‌ها توانسته‌ایم به 500 نفر از متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کنیم.

لطیفی با اشاره به ادغام بانک مهر ایران در صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا (ع) اظهار داشت: برای هم‌افزایی در راستای تسهیلات قرض‌الحسنه این ادغام انجام می‌شود و امیدواریم مردم از قابلیت‌ها و برکات این دو مجموعه استفاده کنند.

وی بیان داشت: با توجه به تأکید مدیر‌عامل صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا (ع) در مورد استفاده از ظرفیت‌هایی که در زمینه قرض‌الحسنه در بانک مهر ایران وجود دارد، بتوانیم در امر خدمت‌رسانی مطلوبتر‌ به جایگاه بالاتری دست پیدا کرد.

لطیفی احیا و توسعه سنت پسندیده قرض‌الحسنه با حفظ ماهیت معنوی آن تأکید کرد و افزود: سپرده‌گذاران باید در نظر داشته باشند، نیت کمک برای رفع نیازهای مردم باشد و دیگر آنچه موجب افزایش حمایت مردم از سنت حسنه قرض‌الحسنه است، نحوه پرداخت وام به اشخاص است.

وی تصریح کرد: اگر مردم بدانند سپرده بر‌اساس یک ضوابط اخلاقی و منطقی در اختیار متقاضیان نیازمند قرار می‌گیرد و مهم‌تر آنکه یک مؤسسه این اهداف را پیگیری می‌کند، اقدام به سپرده‌گذاری می‌کنند.

مدیر‌کل صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا (ع) استان کرمان گفت: موضوع فعالیت صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا (ع) ایجاد اشتغال است و این امر در چند سال اخیر برای همگان روشن است و تمام تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه داده شده است.

وی عنوان کرد: نظارت بر هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده از وظایف مهم صندوق است به همین دلیل در دوره باز‌پرداخت تسهیلات از طرف صندوق ناظرینی به محل کسب و کار اعزام تا وضعیت متقاضی بررسی و در صورت نیاز‌ مشاوره‌های لازم داده شود.

لطیفی با بیان اینکه اگر زمینه اشتغال برای جوانان ایجاد نشود، موجب ناهنجاری در جامعه و هدر رفتن ظرفیت‌های خوب در جوانان می‌شود، گفت: از تمام خیران و نیکوکاران دعوت می‌کنم که با حضور فعال‌تر و سپرده‌گذاری در این صندوق علاوه بر بهره‌مندی از اجر معنوی و اخروی آن در زمینه ایجاد اشتغال و ‌کارآفرینی در جامعه مشارکت کنند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول