اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فعال عربستانی در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

عربستان درتوهم تهیه طرحی برای ایجاد آشوب در ایران

خبرگزاری فارس: فعال سیاسی سعودی تاکید کرد که رژیم سعودی دست از دخالت در امور داخلی ایران برنداشته و هم اکنون از رویارویی پنهان و در پشت پرده به رویارویی مستقیم روی آورده که نه تنها جمهوری اسلامی ایران، بلکه محور مقاومت و اردوگاه بازدارندگی را نیز دربرمی‌گیرد.

عربستان درتوهم تهیه طرحی برای ایجاد آشوب در ایران

"فواد ابرهیم" در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس درباره تبدیل جشنواره فرهنگی "الجنادریه" به جشنواره سیاسی و دعوت از چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی در خارج و حمایت مالی از این افراد آن هم با استفاده از ثروت‌ها و منابع مالی مردم عربستان جهت مقابله و رویارویی با جمهوری اسلامی ایران گفت: به نظر می‌رسد که رژیم سعودی عادت قدیمی و کهنه خود را که رویارویی با ایران از خفا و پنهانی بوده را به کنار نهاده و روی به مقابله مستقیم نه تنها با ایران که بطور کلی با جناح مخالف در منطقه آورده است.

ابراهیم در ادامه افزود: رژیم عربستان سعودی امروزه پرچم جنگ با اردوگاه مقاومت در منطقه را برافراشته و در حالتی از جنون و دیوانگی جهت مقابله و رویارویی با دیگر کشورهای منطقه بسرمی‌برد و این اقدام نشان می‌دهد که رژیم نمی‌تواند روند سیاسی خود را حفظ کند و هر آن ممکن است واکنشی انفعالی از خود نشان دهد. 

این فعال سیاسی در ادامه با توضیح اینکه رژیم سعودی در موضع‌گیری‌های سیاسی خود همواره ریسک می‌کند و جانب احتیاط را رعایت نمی کند، گفت: من اعتقاد دارم آل‌سعود بطور کلی منطقه را به مرحله پیشرفته‌ای از ناامنی و آشوب سیاسی سوق می‌دهد و اگر این اقدامات و سیاست‌های عربستان بر همین منوال ادامه پیدا کند،‌ بی‌تردید آل‌سعود باید بهای گزافی را بابت آن پرداخت کنند.

وی در تشریح سخنان خود گفت : هم اکنون رژیم عربستان سعودی به دلیل نبود مرکزیت و محوریت در خاندان حاکم در سردرگمی بسرمی‌برد و تصمیم گیری‌ها هم اکنون در این کشور به صورت فردی انجام می‌شود و افرادی مانند سعود الفیصل درباره قضیه سوریه یا شاهزاده نایف به تنهایی درباره موضوع ایران تصمیم گیری می‌کنند.

ابراهیم در ادامه افزود: آشکار است که عربستان هم اکنون در سردرگمی بسرمی‌برد و خاندان حاکم در اداره امور سردرگم هستند و آنها به این ترتیب امور را به سوی جنگ منطقه‌ای هدایت و با این اقدام گورهای خود را با دست خود حفر می‌کنند.

این فعال سیاسی عربستانی درباره دخالت رژیم سعودی در امور ایران گفت: آشکار است که رژیم سعودی به این اندازه از دخالت اکتفا نمی‌کند بلکه در این راه شبکه‌های ماهواره‌ای راه اندازی خواهد کرد تا با پخش برنامه‌هایی موجب ایجاد فتنه‌ها و اختلافات طایفه‌ای شود یا با حمایت مالی از برخی مناطق و طوایف تلاش می‌کند، به اختلاف‌های طایفه‌ای دامن بزند یا از معارضان ایرانی به حمایت بپردازد.

ابراهیم تاکید کرد: تمام این اقدامات آشکار می‌کند که طرحی در عربستان سعودی در حال تهیه و تدوین است که هدف آن دخالت در امور داخلی ایران و ایجاد هرج و مرج و ناآرامی در کشور است و آل‌سعود برای ایجاد هرج و مرج و آشوب در ایران از بکار بردن و استفاده از هیچ ابزاری واهمه ندارند.

وی افزود: واقعیت امر این است که رژیم سعودی پا را از مرحله حماقت سیاسی فراتر نهاده و پا به مرحله بازی با سرنوشت ملل و کشورهای منطقه گذاشته است و به نظر من هم اکنون وقت آن فرارسیده تا رژیم دست از جنایات خود در ایران ، سوریه ، یمن ، بحرین و دیگر مناطق بردارد.    

این فعال سیاسی با اشاره به نظام بین المللی ظالم حاکم بر جهان که روی این اقدامات عربستان سعودی سرپوش می‌گذارد، گفت: در اینجا این نیاز کاملا احساس می‌شود که آزادگان جهان در برابر این رژیم ایستادگی کنند و او را به حال خود رها کرد تا هر آنچه بخواهد انجام دهد و با پول‌هایی که به دست می‌آورد با سرنوشت ملل بازی کند.

ابراهیم تصریح کرد که یکی از دلایل این اقدامات رژیم سعودی حمایت ملت ایران از نظام اسلامی حاکم بر کشور خود (ایران) است و تاکید کرد که رژیم سعودی به خوبی از نزدیکی ملت ایران به رهبران و مقامات نظام آگاه است و این چیزی نیست که خواسته رژیم سعودی باشد و به همین دلیل تلاش می‌کند، موجبات براندازی نظام جمهوری اسلامی به طور خاص و محور مقاومت در منطقه را به طور عام فراهم آورد و به این وسیله به اهداف مورد نظر آمریکا و کشورهای غربی خدمت کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول