اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر گناباد:

قنات قصبه گناباد جهانی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر گناباد گفت: قنات قصبه شهر در حال ثبت‌ جهانی است و به 35 زبان زنده دنیا این قنات ترجمه می‌شود.

قنات قصبه گناباد جهانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، سیدحسن پورهاشمی صبح امروز در جلسه شورای شهر گناباد که در محل این شورا برگزار شد، اظهار داشت: سیاست شورا همیشه این بوده که مردم بتوانند عوارض خود را به راحتی پرداخت کنند و شهرداری نیز متضرر نشود و بتواند خوب کار کند.

وی با بیان اینکه 35 طرح عمرانی توسط شهرداری گناباد در ایام‌الله دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسیده است، افزود: امسال با توجه به بحث تورم، عوارض باید به گونه‌ای تصویب شود که مردم کمتر تحت فشار قرار گیرند.

پورهاشمی ادامه داد: با مصوبه شورای شهر، شهرداری گناباد در خیابان‌های اصلی شهر به جای درختانی که بر اثر سرما یا موارد دیگر از بین رفته‌اند درختان جدیدی جایگزین می‌شود.

پورهاشمی بیان داشت: با توجه به اینکه گناباد یک شهر کویری است می‌طلبد که پارک‌های زیادی ایجاد شود و در این زمینه تأکید بر فضاهای خالی است که تبدیل به پارک یا فضای سبز کوچکی شود.

وی افزود: به دنبال ایجاد گرم‌خانه در شهر گناباد برای مسافرانی هستیم که وارد این شهر می‌شوند و جایی برای اقامت ندارند و برای این امر پیگیر گرفتن مصوبه شورای تأمین هستیم.

پورهاشمی در ادامه با اشاره به بحث هنر در شهرستان گفت: مقوله هنر مقوله بسیار بزرگی است که هر کس نمی‌تواند وارد این عرصه شود چرا که هنرمند زبان لطیفی دارد که باید با زبان خودش با وی صحبت کرد.

وی ادامه داد: در دنیا مدعیان زیادی برای بحث هنر پیدا شده که وقتی بررسی می‌شود در دوران اسلامی، هنر ایرانی در بحث هنر پیشتاز بوده و بیشتر هنرهای جهانی از هنر اصیل ایرانی گرفته شده است.

پورهاشمی گفت: بسیاری از هنرمندان غربی به تقلید هنرهای اصیل ایرانی پرداخته‌اند و بسیاری از هنرمندان بزرگ جهان به نمادهای شرقی توجه خاصی داشته‌اند و این نشان ‌دهنده این است که در اسلام و در ایران دست ما در هنر پر است که متأسفانه کمتر قدر می‌دانیم و این خود سبب شده جوانان ما به سمت هنرهای غربی سوق داده شوند.

وی اضافه کرد: شناسایی بیشتر هنرهای اصیل ایرانی و جذب جوانان به هنرهای اصیل ایرانی و اسلامی از مهم‌ترین وظایف ماست چرا که از حربه‌های دشمن است که جوانان ما به سمتی کشیده شوند که به بن‌بست هنری برسند.

پورهاشمی خاطرنشان کرد: شهر گناباد یک شهر قدیمی با قدمت 2500 ساله است که باید با زبان هنر این اصالت را به گوش جهانیان رساند و این در حالی است که قنات قصبه شهر در حال ثبت جهانی است و به 35 زبان زنده دنیا این قنات ترجمه می‌شود که این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه باید شهر گناباد را به وسیله قنات قصبه در دنیا مشهور کنیم، افزود: اگر طرح‌های هنرمندان شهرستان با توجه به اقلیم و اصالت و شناسایی مشاهیر شهرستان صورت گیرد شهر ما هویت پیدا می‌کند.

پورهاشمی گفت: مکان‌های قابل کار در شهر گناباد کم نیست ولی به درستی استفاده نمی‌شود، پول در شهر گناباد زیاد است ولی موازی‌کاری در کارها نیز زیاد است، همه متولی فرهنگ ‌شده‌اند در حالی که افراد اهل هنر و فرهنگ باید این کار را انجام دهند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول