اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ا‌ی استان اردبیل خبر داد

اختصاص 7 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای توسعه مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ا‌ی استان اردبیل گفت: در 10 ماه گذشته 7 میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی برای توسعه مشاغل خانگی در استان اردبیل اختصاص یافته است.

اختصاص 7 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای توسعه مشاغل خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مسایل مربوط به فنی و حرفه‌ای شهرستان نیر اظهار داشت: طرح توسعه مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال‌های کوچک سیاست‌ مهم دولت در راستای تولید اقتصاد پایدار است که مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بازوی توانمند دولت در این حوزه به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه حرفه‌‌های متعدد آموزشی در مراکز فنی و حرفه‌ای همگی در راستای کاهش بیکاری و تداوم اشتغال است، ابراز داشت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ا‌ی صنعت ساختمان دکتر دادمان اردبیل، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک اردبیل، مرکز آموزش خدمات متل‌داری و گردشگری و.... همگی دست به دست هم داده تا بتوانند بار عظیم اشتغال را از دوش دولت بردارند.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ی استان اردبیل ابراز داشت: در استان اردبیل 27 مرکز فنی و حرفه‌ای فعال است ولی تلاش بر این است که بر تعداد این مراکز افزوده شود.

وی افزود: از این پس سیاست این اداره کل ایجاد دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای براساس نیازهای مناطق مختلف خواهد بود.

این مسئول بیان داشت: بر این اساس برخی رشته های آموزشی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای حذف و رشته‌های جدید بر اساس نیاز مناطق فعال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان نیر هم در این جلسه با اشاره به رویکرد دولت در خصوص ایجاد اشتغال پایدار ابراز داشت: دولت با رویکردی که در پیش گرفته سعی در تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ایجاد فرصت‌های اشتغال دارد و در این خصوص تسهیلات ویژه‌ ای به اشخاصی که دوره‌های مهارت فنی را گذرانده‌اند پرداخت می‌کند .

سید حمید عباداللهی نیاز امروز جوانان را آموزش در زمینه فنی و حرفه‌‌ای عنوان کردو گفت: تقویت و ارتقای رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیاز امروز منطقه و جوانان است و باید برای ارتقا ی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این شهرستان اقدام اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول